Nu drar vi oss hemåt igen...

I morgon, tisdag, åker vi hem till Trollhättan igen och jag är just nu mitt uppe i packandet. Men eftersom jag tycker det är så himla tråkigt så får det bli en paus framför datorn.
 
Man har ju inte bara en grej med sig när man ska vara borta i över två veckor och till råga på allt så ska ju även alla julklappar med hem också. Men vi hade ju en del klappar med oss hit, så det ska väl gå hem också. Det jobbiga nu är bara att se till att få med allt också. Tillvaron här blev ju inte riktigt som vi planerat och jag har fått bo i plastpåsar och olika väskor så som vi farit runt med. Failjen har fått packa väskor och påsar ( med hjälp av mig i telefonen) då vi fick pussla ihop barnvakt och sovställen till Lexie medan jag och Noelle låg inne i Örebro så ja.. vi har levt i, än mer, KAOS än vad vi brukar när vi kommer hit!
 
 
Men i morgon åker vi som sagt hem till en, förhoppningsvis rätt så normal, vardag igen och på onsdag kommer faktisk tjejernas pappa hem igen. Jag behäver nog inte ens skriva att det ska bli sååå skönt!
 
Visst.. vi har varit "hemma" hos min familj i Karlskoga... men jag kan säga Er att det faktiskt kan vara ännu mer krävande (att vara borta) än att vara själv hemma. Missförstå mig rätt nu för jag gillar ju att vara här, men det är många som ska träffas och det är en ständigt flängande fram och tillbaka och alla vill ju så klart även träffa barnen å ja.. Noelle kan jag ju inte lämna i från mig speciellt långa stunder. Lexies yngsta kusin har dessutom varit sjuk så avlastning med lekkamrat har inte heller varit mycket till hjälp! Tror säkert Ni kan tänka Er in hur det är att vara på resande fot med två små, helt själv, och behöver nog inte skriva så mycket mer om det!!
 
Nä... nu måste jag nog ta och återgå till packandet så nästa gång vi ses så ses vi väl i Trollhättan igen! :)

Kommentarer
Maria Berndtsson

Skönt att få komma tillbaka till vardagen och rutinerna igen. Vet hur det är, tycker det är superskönt att komma till Stockholm men blir en del flängande och nu har ni ju haft det extremt.
Sitter själv här med ångest som jag gör allt för att dölja nu så Sonja inte ska märka och än så länge verkar det gå, hon är nöjd som tusan och verkar bekymmerslös eller hur man ska säga. Imorgon är det bara hon och jag igen när vi vaknar. Kram

2013-01-07 14:37:42
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Jippi snart kommer han hem!!! :) Jag pushar dig de sista dagarna fram tills dess nu!! Detta fixar vi ;) hihi...

HATA PACKA!!! Har själv gjort de idag. Ska in på sjukhus tis-ons för ovanlighetens skull :) spännande jue!! De ska bli en ny upplevelse! :) Nä men denna gången ska hans ögon undersökas. I både vaket tillstånd o nedsövd.

Förstår att de samtidigt måste vara kaos att vara borta... de jag uppskattar mest med att komma hem är att var sak har sin plats o inte i som du säger tusen väskor/plastpåsar o utspridda lite här o var! :P ...o då har du dubbla uppsättningen!

De ska bli skönt att få hem dig iaf :) hahahahhahaahahaha HUMOR! ;) Nä fy tusan va jag är trött... pussen o kramen o kör försiktigt hem!

2013-01-07 18:21:48
URL: http://evelina84.blogg.se/
Anna

Förstår att det måste vara hur skönt som helst att ni snart är två igen. Hoppas ni får vara friska och njuta då! Kram





2013-01-08 12:52:12
URL: http://frokenstockholmare.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0