Svar på en kommentar!

Jag skrev ju om en jävligt jobbig natt för ett tag sen och självklart har vi ju det inte så varje natt! Noelle sover längre perioder nu utan att behöva äta och det är jätteskönt. Dock kan vi ju inget göra att Lexie fortfarande vaknar en eller två gånger per natt. Hon somnar hur som helst i sitt eget rum å har så gjort en längre tid....men det som blir lite problem är ju sen när jag är ensam och inte kan vara på två ställen samtidigt då ju Lexie fortfarande inte somnar utan någon bredvid sig. 
 
Å det här kommentaren kommer in för det är säkert fler som undrar hur dum man kan vara som låter sitt barn ha "sitt hår" som snutte!?
 
Kommentar:Men då kommer en fråga här. Hur kan man va så dum som föräldrar att ha mammas eller pappas hår som snutte??? Låter ju hel dumt. Hoppas ni inte gör samma misstag till noelle. Köp en snuttis till henne!!! Försök att lära lexie med snuttis också. Får du vill väl inte ligga där jämt och va hennes snuttis?
 
Och som svar på det så kan jag bara säga att Lexie blev erbjuden snuttis som liten men aldrig var intresserad. Att det sen skulle visa sig att hon gillade att pilla "en i håret" var inget jag planerat direkt! Det bara kom och var liksom försent när det upptäcktes. Å NEJ... självklart ska jag försöka att inte göra samma "misstag" med Noelle. Bästa är väl om dom kan klara sig utan snutte över huvud taget. För OJ så arga barn kan bli om man gllömt den eller ännu värre att dom inte kan sova utan den. Lexie klarar sig utan mitt hår och har inga problem om att somna om inte jag är med... men det är väl hennes mys och trygghet när jag (ändå) är i närheten. 
 
Men ja.. jag förstår hur du menar och självklart hade det varit jättsmidigt om hon ville somna utan att vi låg där hos henne men som situationen ser ut så är det så och det är ändå en början till att hon ändå somnar i sin egen säng och sover där halva/hela natten med olika utgång av div. uppvak! 
 
Jag vet att man kan köra olika metoder på 5 minutersmetoden och tro mig... Vi har nog som många andra föräldrar provar det mesta. Men alla är vi olika och har olika förutsättningar för saker och ting. Och att få gå och lägga sig bredvid sitt barn på kvällen är för mig rätt mysigt... vad inlägget handlade om var bara hur tufft det kommer bli när jag är ensam och det blir såna där krångel nätter.
 
Med detta sagt vill jag tacka för Era kommentarer och jag tar absolut åt mig av kritik och tips... men att jag "skulel vara dum"....det vill jag nog inte höra någon mer gång! ;)

Kommentarer
Maria Berndtsson

Heja dig Mia! Jag vart lite arg när jag läste den kommentaren, klart att man kan förstå vad som menas men sättet att skriva det var bara för mycket. Barn väljer sina snuttisar och sin trygghet själva och det spelar ingen roll vad man introducerar för dem. Kan säga att jag inte alltid är nöjd med en liten som har valt tummen då jag vet hur svårt det kan vara att avvänjas vid den. Men inget att göra och bara gilla läget. Skönt att Lexie klarar att du inte är där i alla fall men klart hon vill ha mammamys när hon kan. Du vet att vi finns här om det krisa sen när C har åkt! Massa kramar

2013-01-22 14:38:04
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
malin

Här hemma har vi en liten tjej som pillar på örat, vi har försökt med gosedjur, snuttisar,att hon ska pilla på sitt eget öra ochen massa annat men mammas och pappas öra är gosigast... Helst mammas ;) Så då kan väl jag gå med i "club dum" också då ;)
Bry dig inte om sånna kommentarer, alla barn har sina små egenheter och så är det bara! :)

2013-01-22 15:03:52
URL: http://www.malinpsson.blogg.se
Josefine

Jag hoppas verkligen du skakar av dig den elaka kommentaren. Det är inte bara Lexie som gosar med sin mammas hår. Jag har en tjej på jobbet som gjort det samma. Det slutade med att hon fick en docka att gosa med. Mia jag är imponerad över dig som orkar med två som inte sover bra. Jag är trött och då har jag en dom sover jätte gott och en som är vaken massa gånger å jag är trött!! Kram

2013-01-22 15:07:27
URL: http://enifesojj.blogg.se
Linda

Har också en som älskar att gosa i håret, men som accepterade sitt eget hår när det blev långt nog. Hon hade snuttis och napp också. MEN gosknepet blev att köpa en nalle med gosig svans eller med lång "ull" å då gosade hon med fingrarna på en sån. Kanske kan fungera att få henne att gosa med sån också. Men det är svårt att få dom att sluta gosa med håret.. :P Fråga våran långhåriga katt som 4 år senare fortfarande får sin päls tvinnad mellan stora tjejens fingrar.. *LOL*

2013-01-22 15:50:56
Helena

Men vad är det för (ursäkta uttrycket) jubelidiot som skriver en sån sak, antagligen ingen som har egna barn, för då fattar man lite bättre. Dom flesta föräldrar han antagligen haft sömnsvårigheter mer eller mindre med sina barn. Alla har sina egna knep för att få barnen att sova. Det man gör kanske inte alltid är det bästa, men för stunden funkar det och det är det bästa. Alla gör vi på olika sett för att få ( ungen ) att sova. Ni är bäst<3 Kramar i massor vännen.

2013-01-22 19:23:11
Tezan

Hej! Vi har också en tjej som ligger o pillar håret, när hon var 1,5 fick hon en docka med hår som hon kan ligga o pilla med, funkar skitbra o nu pillar hon aldrig i mitt hår utan bara dockans! Ett litet tips bara :-) lycka till!!

2013-01-22 19:28:10
Evelina Sidenbäck

HAHAHA asså Mia detta är ju fan mig humor på ett sätt. Missförstå mig rätt jag tycker inte du är dum! Men att någon orkar eller ens kommer på att skriva en sån kommentar. Orkar lägga den engergin är rätt fantastisk.

Jo för du sa ju givetvis till Lexie; "Här lilla snutta, ta mitt hår de kan du gosa med varje kväll så blir de supermidigt sen när vi ska vänja av dig. Då tar jag bara rakaparaten o rakar av mig allt hår så är ju de jättelätt fixat!"

Asså detta är ju egentligen bättre än snutt o napp! Mycket enklare att göra sig av med... bara att raka av så är de borta. Inget du bara kan köpa så där! O du jag tror hon skulle märka direkt om de var fuskhår...så försök inte ens...

Jag tror du skulle passa bra i rakat hår. Jag menar de växer ju ut förr eller senare ;)

Nä men asså, nu har jag slut på alla dessa otroligt kloka ord (de hade nog den där personen som skrev det där inlägget också).

Det finns mycket man inte borde som förälder o jag vet faktiskt fler som låter sina barn pilla i deras långa hår när de somnar. De bara blir så. Jag har inget svall att skryta med så jag har missat den där grejen med det hela... Men shit va skönt de måste vara!!?? :) Någon som pillar hår :) VARJE KVÄLL! Lyx om du frågar mig :)

Hos oss somnar Lucas med oss i soffan varje kväll. Jag tänker inte ens försöka lära honom att somna själv just nu. Gjorde de men de förstördes av alla sjukhusvistelser. O jag tror att de kommer när de kommer...de gjorde det den gången iaf. Jaja...

Puss på dig för du är bäst iaf :)

2013-01-22 20:20:13
URL: http://evelina84.blogg.se/
Malin S

Haha nämen... vilken dum kommentar... Vi står inne hos W varje kväll o hon killar på min/pappas arm tills hon somnar. Men hon har en vanlig snutte med men hon vill gärna att vi är där också, och om hon känner sig tryggast med det så varför inte?? Du känner ju dina barn bäst och vet vad de behöver och tycker om :) Så typiskt folk bara att tycka o tänka om allt och inget! Kram från mig

2013-01-22 21:39:02
URL: http://www.malinstolt.com/
Linduz

Jag reagerade starkt på den kommentaren jag med. & jag har "bara" väntat på ett svar av dig.
För jag fattar inte hur en läsare kan kalla en annan för dum.
Bra svarat Mia!! =)
Kramen

2013-01-22 22:26:45
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Johanna

Det är så att man blir mörkrädd! Att folk orkar... har de inte barn själva? Tycker att ni verkar vara toppenföräldrar som låter henne hållas! Säkert har ni trygga barn, även om det inte alltid är helt praktikst!

2013-01-23 19:47:04

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0