Snart så...

Ny vecka... och ja... i morgon kommer sambon hem! 4 veckor har gått och vi ska nu få 4 veckor tillsammans igen. Härligt!
 
Vet att jag tidigare skrivit att det gått över förväntan och jag står nog fast vid det även om det vissa dagar varit rätt jobbigt. Noelle är en väldigt nöjd liten tjej vilket ju underlättar då jag kan ge nästan alla min uppmärksamhet till Lexie när hon inte är på dagis. Och när hon väl är där så försöker jag få tid till både de dagliga sysslorna och Noelle. 
 
Än så länge så sover ju Noelle en del på dagarna och när hon är vaken så är hon oftast väldigt nöjd med att sitta i sin lilla "rymdkorg" å titta ut på allt som händer runt omkring henne. Eller ja...hon sitter liksom still där man sätter henne som Ni kan se nedan. ;) Å det är ju vid dessa tillfällen jag får passa på att städa, plocka i och ur diskmaskin, laga mat, tvätta, sortera tvätt... ja.. Ni vet. Allt sånt där som liksom inte sköter sig av sig självt! 
 
 
Helgen har gått i ett och i lördags så var jag och Noelle på playdate med fyra andra trevliga brudar. De två andra mammorna träffade jag under tiden jag gick på gravid vattengympa och vi alla tre fick en varsin liten flicka så det är kul. Vi kom dit rund 14:30 och kom inte därifrån förens klockan slagit 20:00!! Tiden går fort när man har trevligt. :)
 
 
Lexie fick då passa på att få lite extra uppmärksamhet och stå i centrum hemma hos farmor och farfar där även farbror och hans tjej var. Hon sov dessutom kvar där vilket gjorde att jag fick lite kvalitetstid med Noelle i går fm. Bestämnde mig för att inte göra något annat (fast det behövdes) än att bara ligga kvar med Noelle i sängen och titta på tv. Hur mysigt som helst. Det blir ju liksom inte så mycket av den varan med andra barnet och framförallt inte när jag är själv.
 
Men vid lunchtid fick det vara nog. Solen sken och att sitta inne en sån fin dag hade varit helt bortkastad. Så därför gjorde vi upp med Lexie och svärisarna att vi skulle ta med pulkorna och picknick och sticka ut i solen. Sagt och gjort satt vi i bilen och vid 13:00 tiden fick jag krama om min lilla Lexie igen. :)
 
 
Ett perfekt avslut på helgen!! Så härligt när man kan sitta i solen å känna hur det bränner. Och i dag när jag lämnade Lexie på dagis visade termometern 3+ ute!! Lovely!!
 
Nu ska vi bara ta oss igenom denna dagen och invänta morgondagen. Som det ser ut nu kommer jag att ta med mig tjejerna i bilen och hämta upp C på Landvetter. Lexie har ju varit med någon gång innan och jag kan tala om för Er att det är rätt känslosamt... jag får bita mig i läppen varje gång för att inte börja storböla. Hur det ska gå nu vet jag inte... amningshormoner samt en nyinsatt hormonspriral...Kommer stå där som ett vrak å känslorna kommer väl svämma över när jag får se Lexie skina upp och pappa få krama om sina flickor igen. 
 
Jag vet.. Han har ju bara varit borta i fyra veckor..... men ändå!!! Mascaran kommer säkert att rinna :(

Kommentarer
Maria Berndtsson

Det är så känslosamt att se pappa och barn återförenas. Sonja säger ju inte att hon saknar och längtar efter pappa än såsom Lexie gör men jag blir ändå lite tårögd när de får kramas för första gången på länge. Skönt med en sån härlig helg och skönt att få hem C nu. Jag har precis tagit en dusch och fått i mig en del mat och börjar känna mig som människa igen så ska nog överleva utan J.

2013-03-04 16:05:15
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Amen de är väl klart att du får storgråta!! O vadå bara fyra veckor???? O de är så jag blir tårögd av att läsa.

Fantastiska bilder o fantastisk läsning :) Hela jag blir varm... Imorgon gäller de...! :) Då är ni fyra igen <3<3 pussen o kramen... nu ska vi packa ihop oss för att checka in på sjukhuset, hotellivet är över... :(

2013-03-04 17:28:16
URL: http://evelina84.blogg.se/
Carolina

Gah, bölar ju bara av att läsa de sista meningarna. "Pappa bobbar båå" är ett vanligt uttryck här hemma nu.

Vad skönt för er att C kommer hem imorn :) hoppas vi kan få till att ses någon dag snart med.

2013-03-04 17:30:15
URL: http://Sjomansfamiljen.blogg.se
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Åh vad härligt att ni blir "hela" igen imorgon! Förstår att det blir känslomässigt och lite tårar!

Kramar

2013-03-04 19:53:52
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Emma

Vad då bara 4 veckor. I min värld är det jätte länge ju och jag skulle utan tveka stortjuta om jag vore du!
kan bara tänka mig hur skönt det måste vara att hela familjen snart är samlade :-)

2013-03-05 08:42:17
URL: http://www.arrogantdogs.blogspot.com
Mandy - Mamma och änglamamma

Så härligt att han kommer hem nu =) ha 4 underbara veckor!

2013-03-06 09:56:52
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se
Anonym

Ligger lillan på en tunn filt på marken ????:O

2013-03-24 14:51:00

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0