Mexikansk afton

Hello!

Nu börjar veckan äntligen gå mot sitt slut igen.. :) Det ärj u så skönt när det är helg.. och speciellt nu när Classe här hemma. Vad vi ska göra i helgen har vi inte bestämt än, men vi har ju bestämt (tror jag) att vi ska göra om i sovrummet, så vi får väl se om vi kan komma iväg till målarboden åtminstonde å se ut nån tapet eller nå'n slags färg att kleta på väggarna.

Gick hem vid 16.00 tiden i går, och stack då nästan direkt ut till Överby (ett stort köpcetra område) och fixade mina naglar. Men först var jag ju tvungen att kolla in om jag skulle ta med mig ett nagelack jag hade hemma. Då jag redan hade nagelack på mina fingrar, fick Classes tår agera modeller för nagelacket. :) Mycket fint tycker jag.. Haha. Mindre snyggt tycker Classe.... Nu blev det fransk manikyr i stället,,då jag inte haft det på flera månader, men visst blev han fin?



När jag var klar drog vi ut på turne och letade efter lampor. Att det ska vara så svårt att bestämma oss. Nu kände vi i och för sig att det kvittade egentligen, då vi  bara var så himla sugna på att byta ut oss lite. Men det finns ju oändligt massa "fötter" och oändligt mycket fler lampskärmar! :) Lampan som jag la in igår fanns, men Classe gilla inte den lika mycket som jag gjorde å så var den rätt så dyr oxå... Å vi skulle ju ha två. Så jag fick snällt försöka glömma den fina lampan. Efter ett par affärer så tog vi i alla fall tillslut dom här.. å dom funkar bra!



När vi var klara där ute på Överby så hämtade vi Calle, eftersom han lovat att laga mexikansk tacos till oss. Han och Classe tog hand om matlagningen medans jag tittade på semestersvenskar eller vad det hette på 4:an. Lite roligt att titta på faktiskt tycker jag. Maten blev jättegod och nu har man ännu ett alternativ till våran "vanliga" tacos som vi alltid lagar. Så himla annorlunda är det iods inte, men man använder biff som man steker i en speciell sås.. sen lägger man på ost på bröden som man smälter i ugn eller mico. Efter det läggs köttet på, lök, avocado, salsa, jalapeno å sist men inte minst klämmer man ur saften ur en limeklyfta över allt. SUPERGOTT!!





Köksmästarna.....


....och här är resultatet


Myspys

Sen var kvällen över och alla var mätta och belåtna. Nu  är Calle påväg till Australien, och jag hade gärna bytt med honom.. eller åtmindstonde följt med ett par månader. :)

Det hade inte vart helt fel i detta tråkväder....

Kommentarer
Classe

Hallå!!!!!

Är nagellacken permanent fast fast på foten??

2009-01-15 13:34:58
Maria Lilja

Ha ha.. ja.. å jag tänker inte tala om vart removern finns. :) Du skulle på innebandy i morgon va?? Hi hi.. då kan du visa upp dina läckra "tåsingar" :)

2009-01-15 13:43:53
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0