Dags att börja klämma innan det är för sent!

Så....Vilken dag blir din klämdag?

Bröstcancer är, i dag,  den vanligaste cancerformen hos kvinnor i Sverige och att undersöka sina bröst varje månad är inte något som är självklart för alla och så har heller inte varit för mig!

Men detta är ju JÄTTE viktigt!

Nu ska jag därför tipsa Er om en sida som jag blev om för ett tag sen på Facebook!

En sida där man kan "gå med i" för att sen välja en dag, i månaden, där man bli påmind om just att känna på sina bröst!

Tror inte att jag är ensam om att tänka... "Det händer inte mig"... men det kan hända vem som helst TYVÄRR!! Även om man, ändå, inte gör det varje månad så blir man ju här ändå påmind om det och kanske gör det fler gånger än vad man skulle gjort annars. 

Så... Gör som jag....  Boka in din klämdag för varje månad och få en påminnelse på Facebook när det är dags att klämma.

Vi ska ju ta hand om oss och det är bättre att upptäcka det i tid innan det är för sent!

Sen kan Ni ju alltid ta hjälp av Era pojk/flickvänner också! :)

Kom igen.. Kläm på bara... och hjälp oss sprida detta vidare!

Kommentarer
Rocktjejen

Tack för tipset, ska bli gå med i den sidan. :)

Jag har nyss förlorat 2 stycken i den hemska sjukdomen. En av Leukemicancer & en i Livmoderhalscancer. :( Så nu har jag ändrat syn på livet när det gäller cancer.

Ha en trevlig helg,kram

2011-11-18 17:27:57
URL: http://rocktjejensblogg.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0