1:a klass..

Just det.. Köpte mig(läs Classe) en 1:a klass biljett hem från Kga till Thn igår, då jag ändå tycker att man kan unna sig det när man väl åker tåg. Större plats.. mindre folk, gratis tidning, frukt och dryck samt gratis internet. De gånger jag åkt 1:a kl förut har var it super , men i går... Ja, då kunde jag lika gärna ha bokat boskapsvagnen känns det som.


Dfs-Ksd..en luuugn tur...
Resan från Dfs till Ksd var inga problem...det var jag och en herre till bara, så det var väldigt lugnt och skönt. Men sen började skiten.

Väl i Ksd hade jag 7 minuter på mig att byta.. och till min lycka insåg jag att tåget skulle avgå mitt emot där tåget stannade. Hade ju så satans mycket packning..CBB..Classe bär och betalar...blev i detta fall bara CB..Classe betalar.. då han ju redan åkt hem till Thn innan mig. Och där stod jag och var nöjd över att jag bara behövde ta några steg för att kunna kliva in i nästa tåg som skulle ta mig DIREKT till Thn. :)

När klockan är dags för avgång slocknar skylten och folk börjar knorra och vrida på sig... i och med detta, så hör man inte vad det är de ropar ut genom högtalarna.. men helt plötsligt inser jag att det bara är att ta sitt pick och pack och följa strömmen....för härifrån skulle inte tåget gå i alla fall. Med klackskor, utan vantar, massor med packning och till detta... isbana som underlag... så kan Ni ju bara tänka Er själva hur det såg ut när jag staplade omkring där. :) Sur var jag också..då folk knödde sig och inte visade någon hänsyn för andra. Men tillslut kom vi fram till vårat tåg, som visade sig skulle bli 40 minuter försenat, utan bistro och utan lok. Till slut hittade dom i alla fall ett lok som kunde ta oss till Säffle... för att sedan ta oss därifrån med buss till Mellerud, för att där IGEN byta till tåg mot Gbg.


Okej med förseningar osv...självklart gör dom ju allt dom kan för att vi ska komma hem på bästa sätt, men just för att jag nu bokat 1:a klass biljett så skulle det ju såklart jävlas. :)

Började med att det i Ksd klev på ett gäng (snor)ungar som först inte fattade att dom satt sig i fel vagn. Vill ju inte låta gammal, men Ni vet när man sitter där å ska ha det lite lugnt och skönt och det kommer in ett gäng fnittriga tonårstjejer å några vilda tonårs killar... Då blir man rätt trött. Tänkte att dom skulle åka ut när konduktören kom, men eftersom det var mycket annat som hon var tvungen att fixa pgs förseningen, hann hon aldrig in i vår vagn. :( Jaja.. skit samma... Väl i Säffle var folk som galna igen och knuffades och knöddes... Ungarna tjöt och folk var allmänt virriga. jag slängde in mina väskor i en buss å gick in å leta efter en plats.  Tog typ första bästa bredvid en tjej som jag kände igen från stationen...

WHY??

För det första så luktade hon inpyrd rök och vitlök hela hon...vilket inte är min favorit lukt direkt.. Sen drar hon upp sin dator och tittar på film (som om hon var själv på bussen) med högsta volym utan hörlurar. Dessutom får hon fram en chipspåse (sourcreame eller grill) + en cola. Vid detta tillfälle började jag skruva lite på mig och se mig om efter en annan plats. Men nope.. det var fullt. Jaja, en timma ska jag väl klara tänkte jag... Men sen kom bomben...

...Någon släppte en fiiiis... Då fick jag nog och bara ville vara hemma.

Summan av detta nu då? Jo.. det var ju just det med att jag/vi köpt en dyr biljett......Och fick vad???... bara OTUR!! :)

Men idag kan jag skratta åt det, för det är rätt kul att tänka tillbaka på hur folk blir som tyranner så fort det blir en liten ändring i planeringen.

Hade dessutom rätt roligt åt killen framför mig som skickade sms hela vägen från Säffle till Mellerud. det var itne direkt så att han smög med sina mess, utan satt med telen så att jag kunde se rätt in i telefonen.. Å ja.. vad ska man göra. Det var rätt intressant läsning kan jag säga.. Haha..

Dryga 1½ timma försenad klev jag innanför dörren hemma i Trollhättan. Trött men lycklig! :)


Kommentarer
Jessica

Åh kolla på film på datorn UTAN hörlurar..det är det faan skottpengar på. jag hade tagit datorn och drämt till henne i hövve med den. Hur tänker vissa?

2009-12-29 22:47:34
URL: http://keckan.blogg.se/
Mia

Kecka: Ja, men ÄRLIGT talat.. det var fan ingen BIOGRAF vi var på!!!

2009-12-30 23:53:27
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0