Frusen...

God morgon!!

Kl är snart 07.00 här och vi har precis vaknat. Man kan ju undra vart våra sovmor'nar tar vägen.. :) Men igår gick vi å la oss rätt tidigt, då jag faktiskt känd mig lite sjuk. Jag råkade ut för nåt slag värmeslag tror jag. :) För efter att vi kom hem från stranden igår, så bröjade jag att frysa... och jag kan säga.. att här fryser man inte!!! Men det gjorde jag.. både inne som ute. trött kände jag mig med.. vilket kanske inte var så konstigt eftersom vi gick upp rätt itdigt igår också + värmen. Tyckte ändå att jag drack ordentligt igår, men det kanske inte räckte.

Hur som helst så la vi oss och tog en liten siesta när vi kom hem, med förhoppning om att jag skulle känna mig piggare när jag vaknade. Men alla vet ju hur man känner när man endast tagit en lite powernap. :) Men då vi ju är på semester så får man ju göra ett försök i alla fall. Så på med bikinin och upp till poolen och in med en öl.

I poolen är det säkert 30 grader.. det är i alla fall inte så att man kan svalka sig där efter en varm dag.( Polen ligger alltså på terassen som är minst 15 våningar upp... den är heller itne megastor, å ni kan ju tänka er när solen lyser varje dag och vattnet värms upp). Men igår.. så frös både jag och Classe när vi hoppade i... skumt.

Å nu kommer jag bertätta något som jag bara för några dagar sen skrattade åt. Vi bastade!!! jag sa häromdagen att vem fan bastar i detta land. :) Jo, vi... å skönt var det också.. även om vi inte satt där så länge. Ja, det trodde jag väl aldrig. Så solsting hade jag nog fått! ha ha..

Vi gick sedan tillbaka ner till rummen å tog ännu en öl och började göra oss i ordning...Vi satte oss ute på balkonen å tittade på allt folk å all trafik, men jag kände mig tyvärr för hänging, och kl 10.30 så låg jag i sängen igen. Man får ju lite dåligt samvete när man inte går ut, eftersom att man är på semester, men det känns ändå skönt idag, för nu känner jag mig bättre.

Vi har ju ändå ett par dagar kvar här nu, så vi ska nog hinna roa oss både en och två gånger till...

Annars låg vi mest på copacabana igår. Vi tog en  promenad lite längre bort i går för att se oss lite om på stranden. det sägs att stranden är 6km lång.. men jag vet inte.. det kändes inte som det i alla fall.

Har vart ute på blkongen och vädret ser sådär ut i dag också.. växlande molnighet. Inget mig emot, då det är ganksa skönt såhär. När det inte är några moln alls, går det knappt att vistas utomhus.Men det gör ju inget om solen kommer fram lite grann i alla fall. :) Vädret igår var perfekt... lite blandat sådär.

I dag får vi väl se vad vi hittar på. Blir det mulet i eftermiddag, så tänkte vi besöka en "Favelas"...(Rio:s slumområden) Dit tar man sig absolut INTE själv, då det kan vara livsfarligt. Inte ens Rio borna själva åker dit. Favelerna är uppbyggda runt omkrong Rio:s stad och på vägen hit från flygplatsen såg vi hur många såna området som helst. Svårt att beskriva, men det är sjukt fattigt, och områdena är sktigta och trasiga.. eller hur man ska förklara det. Ja ja.. kort kommer på det också när vi nu åker dit. Guidade turer i jeepar går varje dag kl 14.00 så vi har ju ingen brådska. På schemat står även besök till sockertoppen och Jesus statyn. Hinner vi med ska vi änen ta en bår tur också till en paradis ö. Vi tar dagarna som dom kommer å så får vi se vad vi hinner med,

Nu vankas det frukostbuffe med alla härliga frukter som står uppdukade....

Hoppas att Ni har det bra där hemma??
Kram

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0