Vaddå mat?

Sen jag blev gravid har jag helt tappat intresse för mat och matlagning OCH speciellt när Classe inte är hemma!  Tyvärr så händer det också att jag glömmer bort att, både kotten, och jag behöver mat. :(

Herregud... nu är det inte så att jag inte äter.. men jag kanske borde äta lite mer...eller åtmindstonde lite oftare.

Jag kan vara jättehungrig mellanåt men har ingen matlust.. och då är det inte kul att varken äta eller laga mat. Det här har nu resultrat i att mina mammabyxor som jag köpte i början av graviditeten börjar bli för stora och jag får gå och dra i dom hela tiden!?

Ja, så är det faktiskt.. magen växer men andra delar på kroppen verkar just nu bli mindre. Det är inget som syns efterom jag fortfarande växer, men det känns. Så det ska bli spännande i morgon när jag ska till BM för vägning, mätning och provtagning.

Jag har frågat min barnmorska om det här att jag fortfarande väger mindre nu än när jag skrev in mig i somras (inga mängder, utan endast några kilo) men hon säger att så länge magen växer så mår bebis bra. Bebisen tar det den behöver (och jag har och ta av) och är det någon som skulle må dåligt så är det i så fall jag. Jag spyr ju i alla fall inte upp maten som många illamående gravida gör.  Och som sagt... JAG ÄTER.. jag lovar.... och jag mår bra. Men det är så konstigt att det kan bli såhär... jag som trodde att jag skulle se ut som en flodhäst vid det här laget!? (vilket jag iofs gör ändå...men en ännu större sådan)



Någon som känner igen sig??


Kommentarer
Tina 22 år - gravid vecka 33

Jag gick ner 4 kg ganska direkt, trots att jag inte kräktes eller sådär. Sen kääämpade jag för att gå upp och nu har jag gått upp 13kg sen dess (fast 9kg om man räknar från där jag startade när jag blev gravid). Nu försöker jag istället att inte fortsätta gå upp 1kg i veckan men det verkar vara kört... :P Haha

2010-12-21 20:32:04
URL: http://hejtina.blogg.se/
LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Kilona kommer säkert ska du se :) i slutet brukar man lägga på sig.



Grattis till ny vecka :)

2010-12-23 10:56:25
URL: http://lising.blogg.se/
Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Skojar du? sedan jag blev gravid har mitt sug eller intersse för mat, godis försvunnit. Dricker mest citronvatten eller loka och äter helst av allt en god kall sallad :) hemmagjord grönsakssoppa funkar med..

2010-12-23 23:59:26
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Skojar du? sedan jag blev gravid har mitt sug eller intersse för mat, godis försvunnit. Dricker mest citronvatten eller loka och äter helst av allt en god kall sallad :) hemmagjord grönsakssoppa funkar med..

2010-12-23 23:59:27
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Carolina

JAG känner igen mig. haha.. Jag är hungrig titt som tätt men jag är verkligen inte sugen på någon mat. Kan vara sugen på nått speciellt ibland men sen när jag väl har maten framför mig är det inte så lockande längre. :/

2011-01-03 12:20:34
URL: http://bluppan.blogg.se/
Carolina

Glömde säga att jag trodde också jag skulle vara stor som en flodhäst just nu, men icke. haha

2011-01-03 12:21:19
URL: http://bluppan.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0