Jag ser det snöar..

Det är riktigt snökaos här i Trollhättan idag!!



Ja fasiken vilket väder det har varit idag alltså... det har snöat hela dagen och blåååååst nåt så in i norden. Jag kom ut i morse till cykeln som stod parkerad utanför huset och tänkte att "oj..vad mysigt med lite snö" och så tog jag ett litet kort. :) Det var bara det att när jag gick runt hörnet för att öppna grinden så möttes jag av en vindpust utan dess like så att jag fick ta några steg bakåt. DÅ BLÅSER DET KAN JAG MEDDELA! Så det var bara att snällt ställa tillbaka cykeln å promenera till jobbet.

Väl på jobbet var det kaos då folk inte kunde ta sig till jobbet pga det dåliga väglaget.. en tjej som skulle utbilda några i dag var försenad.. kollegor var försenade.. en del hade inga vinterdäck... och en kollega var tvungen att hämta sin tjej som kört in i en trottoar så att hon var tvungen att besöka verksta´n!!

Ja herregud...vilken kallabalik det var. Å där satt jag i godan ro och tänkte att: Har dom ALDRIG sett snö förut... detta händer VARJE år. Och inte kom det som nån överraskning, för detta pratades det om redan i går. Men ändå är folk som paralyserade och helt skärrade över att det snöar och blåser ute liksom.

Ha ha...samma visa varje år då första riktiga snön kommer. Det värsta nu är väl att det mest är blöta snövallar på vägarna och om det fryser på blir det inte roligt för någon i morgon.. vare sig man har vinterdäck på eller ej.



Nu ska jag iväg på tjejkväll hemma hos Anneli...där blir det mat, skitsnack och filmen Sex And The City 2. Ska bara hämta upp Maria först som fortfarande har sommardäck på bilen. :)

Å jaaaa...jag ska köra försiktigt.... jag lovar!! :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0