Halva tiden har gått...

Ja, kära läsare... Jag har nu passerat halva tiden i min graviditet och är på rätt sida sträcket så att säga. :) Är nu inne i vecka 21 och om 3 dagar är jag i vecka 22 (av 40).

Magen växer och den går numera inte att dölja så att det ser snyggt ut, utan nu är det bara att se glad ut även om man känner sig som lagårdsdörr. Och värre kommer det att bli. Jag var ju ingen pinne direkt när jag upptäckte att jag var gravid vilket innebär att jag än mindre nu känner mig smäck och smidig. Inte hjälpte det mig heller när vår massör på jobbet för någon vecka sen sa: GUUUUD va stor du är!! Och hon sa det inte bara en gång.. utan TRE gånger!!


"Magstatus" idag...(och nej.. det är inte samma tröja som på lördagskortet..dom råkade bara vara randiga båda två)

Jag hade då precis accepterat min lilla bebismage och klädde mig så att man verkligen såg att jag var gravid och inte bara EXTRA tjock...När jag berättade detta för mina kollegor höll dom på att dö...för det tyckte dom verkligen inte. Vem som nu talar sanning vet jag nu inte eftersom dessa ord satt sig i min hjärna.

Men WHAT SO EVER om min bebismage är stor... alla ser väl olika ut eller... på en del syns det mer å på en del syns det mindre... Jag kan dessutom påpeka att jag väger mindre nu efter 21 veckor än jag gjorde när jag skrev in mig på MVC... så SÅ JÄVLA stor kan jag väl inte vara????

Så snälla Ni... om och när Ni träffar någon som är gravid... ge en snäll komplimang.. för det är vad man behöver... sen ska man ju givetvis inte ljuga... men såna där kommentare sätter sina spår kan jag lova och jag tror numera att alla som tittar på mig tycker att jag är en ful fet kossa!! :(

Kommentarer
Jenny

Tycker du har en fin mage o den är alldeles lagom för att vara halvvägs. O du har så rätt i det där med kommentarer. Bättre att vara tyst ibland. Dumma kommentarer får en absolut inte att må bättre! Kram!

2010-10-26 21:53:18
URL: http://jennyler.blogg.se/
Kecka

Men du är ju inte STOR!!! Jättefin mage juh! Lyssna inte på dumma kommentarer! Kram vännen

2010-10-26 22:26:57
URL: http://keckan.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0