När Lexie är arg!!!

Det är ju sällan man lägger ut kort på sitt barn när den är på sitt sämsta humör... Kanske för att man inte tänker på att man ska ta fram kameran å fota och förlänga lidandet för den lilla....men nu hade jag kameran bredvid mig och här ska Ni få se hur Lexie ser ut när hon är missnöjd på mamma!! :)


Mamma... du fattar ju ingenting... Ta bort den där jäkla kameran!!


Jag kommer (förmodligen) svälta i hjäl den här gången också...
 

Dumma Mamma...ge mig mat NU!!

Oftast vill hon (som sagt) bara tala om att hon är hungrig och blir då lite frustrerad för att jag inte förutspått det och redan tryckt in maten i munnen henne!

När hon väl får maten... låter hon som hon aldrig fått mat i hela sitt liv förut... muuummm uuummmn muummm ummnumnn.... sen går ögonen ihop i körs på henne å så tuttar hon i sig allt mellan 100-150 ml för att sedan falla i trans och somna!


Det kanske är fel att jag "skämtar om att Lexie svälter ihjäl"  då det faktiskt finns barn och vuxna som gör det.... Men därför vill jag även i detta inlägg passa på att tala om att vi skänkt ett fyrsiffrigt belopp till barnen i Afrika SOM just svälter på grund av torkan där nere! Det är hemskt... och även om man inte kan skänka stora summor så gör även en krona... tio kronor...hundra kronor... väldigt mycket i det långa loppet om alla hjälps åt!

Här har Ni en länk till Läkare utan gränser om Ni vill ge en liten slant!!

Kommentarer
Nilla

Hon e ju lika söt när hon är förbaskad!!!! Kan nästan höra henne (men jag är numera lite allergisk mot argt-barn-skrik)... :) Du är duktig på att fota henne. Blir alltid riktigt fina bilder! Kram på dig!

2011-08-10 13:57:37
Sofia

Hehe håller med ovanstående, hon är lika söt när hon är arg :)

2011-08-10 14:40:11
Therese- Mamma till Ameah

Haha, hon är ju hur söt som arg också :)



Jag har också bilder på Ameah när hon är arg. Hemskt att säga men det är kul att ha såna bilder också. Allt ska väl förevigas?



2011-08-10 21:05:46
URL: http://mylifeinthai.se
Anna

Men hjälp va söt man kan vara när man är arg =)

2011-08-10 21:39:25
URL: http://svalander.blogg.se/
Johanna

Konstigt att de inte lär sig att maten koooommmmeeeerrr ;) Precis som de får svälta större delen av dagen annars.

2011-08-10 21:40:27
URL: http://www.johanna.4rok.se
Carolina

Haha.. vad jag känner igen de där grimaserna! Och Lexie är ju verkligen också toksöt när hon skriker. Trodde inte att barn kunde vara så söta när dom skriker, men det kan dom verkligen. Kan Lexie göra såna där söta övergångar från glad till ledsen också? Wilda går från glad o så ser man hur det börjar rycka i mungipan och den drar sig neråt långsamt långsamt långsamt, till dess att hon ser ut som på första bilden på Lexie. hihi.. Det är ju sååå sött. :)



Svar: Jag förstår att du vill ha kvar Lexie inne hos dig och inte i eget rum när Classe är borta. Hade min sambo också varit iväg så så hade jag nog också väntat lite. ;)

2011-08-10 22:23:48
URL: http://bluppan.blogg.se/
Chris

Ne lilla pluttan... Trots tårar och ilska är hon ju ändå så bedårande...

2011-08-11 22:15:32
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com
Timjanoakleja

Jag har oxå tagit lite kort när G är arg, kan nog vara kul att ha sen! Och de är ju söta även då...



Vad duktiga ni är som gett så mycket, jag ska oxå göra det. Det är verkligen fruktansvärda bilder som kommer från svälten! :-(



Kram

2011-08-12 01:16:25
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com
fatima

Hahahha har en bild som jag tog för ett tag sedan på Eliyah som påminner om dina.. haha. Sötunge.

2011-08-14 22:24:19
URL: http://www.mina-prinsar.com/
Knyttet Emil

Hahahaha...

Du är ju störtskön Lexie!!! Hoppas din mamma förstår dig å låter kameran vänta, haha.

Du! Jag ska oxå snart börja på babysim... ska bli spännande, eller hur. Berätta gärna hur du upplevde det...



Hörru, vi hörs...ska hålla ögonen på dig å tack för din söta kommentar, hehe..



Emil

2011-08-17 21:29:26
URL: http://knyttetemil.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0