I dag blir det en liten utflykt!

Måndag och ny vecka. Men inte vilken vecka som helst då det ju i slutet på veckan är JULAFTON!! :)

Hur är det med Er julstämning... Jag kan inte riktigt bestämma mig. Ena stunden så tycker jag att det är jättemysigt med alla adventsstakar, alla olika utomhusbelysningar och granar som börjar kläs lite var stans. Men samtidigt så är det så tråkigt att det knappt är någon snö ute samt att det faktiskt är lite svårt att förstå att tiden gått så fort å att det nu faktiskt är Jul igen!?

Förra året firade jag Julen i Karlskoga och då såg det ut såhär! Känns nästan som i går! :)

Nu har det som sagt gått ett år och "det" som låg där inne är nu här "ute"!! :) Och hur ofattbart känns inte det då? Första julen som man, ju faktiskt, har en "egen"  liten familj! ♥

Men nu var det ju inte detta jag skulle berätta om!

Skrev ju i förra inlägget att vi har en del att fixa med denna veckan och då tänkte vi att vi börjar den med Liseberg! Så när sömntutorna där inne vaknar (japp.. jag är först upp IGEN) så blir det frukost och sen full fart mot Göteborg. Även här har vi några saker att bocka av på listan innan vi kommit till målet!

  1. Hälsa på Classes morfar som bor i Älvängen.
  2. Ett besök på net on net där vi måste köpa mer utebelysning till buskarna.
  3. Och... jag vet inte.. men kanske att man kan få slinka in på IKEA en snabbis också om man har tur!? :)

När detta är gjort är det nog lagom tid för skymning och Liseberg... och ja.. har man inte den där julstämningen jag pratade om tidigare så lär man ju få den i dag! :)


Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

Ja men det är du ju inte ensam om, några stycken har träffat v arandra IRL & det finns ju lite tid att läsa ikapp,hihi..men sista datumet för OSA är 31/12 så du kan väl fundera o kommer med ett svar. Så jag vet om jag skall +:a till det bokade bordet;)

Ja iår blir det nog ingen snö till jul,men hoppas kan man alltid!

2011-12-19 10:37:16
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Här är det inte så mycket till julstämning då det inte finns någon snö. På kvällarna när det är mörkt får jag ändå en gnutta julkänsla men det är väll för att då ser man inte den bara marken på samma vis.

2011-12-19 13:43:11
URL: http://mammacherie.se
Landkrabba

Julstämning lika med noll i detta hushåll. Det kan i och för sig bero på att vardagsrummet är fyllt med flyttlådor istället för julklappar ;) Ska flytta andra januari!

2011-12-19 14:22:21
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

åh lisseberg lät mysigt :) Nä här är ingen julstämning. Hoppas på att den ska infinna sig lite iaf. De tror jag att den gör. Men i somras flyttade min mamma så det är första gången vi firar jul i en lägenhet istället för huset där jag är uppvuxen. Kommer vara konstigt ;) hihi



hoppas ni haft en toppendag iaf :) kramar

2011-12-19 17:16:42
URL: http://evelina84.blogg.se/
Jennie, mamma till Malva

Jag har ingen julkänsla alls. Ingen snö, för varmt ute för att vara vinter..

Rätt tråkigt faktiskt att det är julafton snart :(

2011-12-19 20:54:46
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Camilla - Vardagslycklig

Nog är det juligare med lite snö alltid. Vi hade tur och fick lite nu idag som fortfarande ligger kvar!

Hoppas det blev en lyckad tripp till Göteborg :)



2011-12-19 21:02:38
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
frida

Här är de nästan igen jul stämning alls, men de beror nog mkt på vädret.. ingen snö!! :( mest bara frost å halka!



Mysigt me liseberg!!:) inte kommit iväg dit i år heller.. å lär nog inte hinna innan veckan e slut heller tyvärr.. får nog bli nästa år.. då ere nog lite roligare för Noel oxå :D Men hoppas ni hade en mysig kväll där iaf å att julstämningen blev lite bättre :D



Kram!!

2011-12-19 23:38:37
URL: http://fritte.blogg.se/
Therese- Mamma till Ameah

Jag tycker att det är supermysigt med alla stjärnor, tomar och stakar men julstämningen har ännu inte kommit, tyvärr. Vi fick lite snö igår och den hoppas jag får ligga kvar över julen i alla fall.



Och kanske infinner sig den riktiga känslan på julaftonsmorgon när man, som du skriver, går upp med sig egna lilla familj, äter risgröt, tänder ljus och bara myser <3 Det ser jag fram emot.



Och Du, vilken fantastisk mage du hade. Vad fort man glömmer!



Massa kramar till Er!

2011-12-20 09:11:20
URL: http://mylifeinthai.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0