Måndag!

I morgon åker sjömannen till sjöss igen och detta för sista gången som två i hushållet! Nästa gång han åker är vi ju nämligen tre i familjen. :)

Ja, det finns många åsikter och kommentarer om detta om att inte "leva" ett riktigt "Svensson liv"! Men jag frågar mig hela tiden varför just Svensson livet måste vara det som är så PERFEKT hela tiden! Jag känner i dagsläget och har gjort (enda) sen vi träffades att jag inte har kunna haft det bättre... Det är såhär vi valt att leva.. det är det här vi är vana vid..och låt oss fortsätta så om vi vill!

Jag har sagt det förut och säger det igen.. Vårat sätt är inte heller helt perfekt och det finns (säkert) massa nackdelar med att ha en kille som jobbar på sjön men också en himla massa fördelar (som vi tar vara på)! Så man kan säga att vi är en riktig "Svensson" familj... fast på vårat lilla egna vis!

Hur som helst så åkar han nu endast ut två veckor och är tillbaka 22 Februari igen för att stanna hemma i hela 6 veckor. Bara det... jag har honom hemma lite mer än två veckor innan beräknad födsel...och 4 veckor efter bebis är född (beroende på när den kommer såklart). Det ser inte jag som en nackdel i alla fall!! Att jag sen kommer få ta hand om barnet själv i fyra veckor (när han åker ut igen) ser jag inte som något problem.. det är väl inte så stor skillnad från alla andra mammor i början av ett nytt liv...och jag kommer ju ha hjälp av alla möjliga människor runt omkring mig som vilka andra föräldrar som helst!



Men nu får det vara slutdisskuterat på detta för denna gången (igen) och så hoppas vi i stället på att Mia kan knipa igen så att inte kotten hinner ut inna pappa kommer hem... för det vore ju kanske lite tråkigt! :)

Kommentarer
Therese- Gravid v. 37

Inatt drömde jag om dig.. Märkligt, haha!



Mysigt att vi snart blir tre. Jag längtar som en tok nu! I vårt fall blir vi ju fyra i ju för sig. Underbart hur som helst :)

2011-02-07 11:46:50
URL: http://mylifeinthai.se
Angelica - Gravid v36

Inte ska du lyssna på va andra tycker om ert sätt att leva :) De hade inte jag gjort iallafall!

2011-02-07 11:53:01
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Anna-gravid i vecka 36

Min sambo ska också vara hemma 4 veckor efter, visst är det skönt?:)

2011-02-07 12:07:14
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Elin

Varför ska man leva det där "svensson-livet" som alla pratar om?? Inte vill ja det heller! Verkar ju dö-trist:) Trivs ni att ha så som ni har det så ska ni fortsätta med det och inte alls lyssna på andra. Man vet ju bäst själv vad som är bäst för en:)



Perfekt ju att han är hemma 2 veckor innan BF och fyra veckor efter:) Hinner ni ju ha lite egen tid tillsammans innan och massa mys-tid med bebis tillsammans innan han far ut till sjös igen:)

2011-02-07 17:34:17
URL: http://doncellita.blogg.se/
Jenny

Huvudsaken är att det funkar för er, så får andra tycka o tänka vad de vill tycker jag! Kramen!

2011-02-07 18:22:16
URL: http://jennyler.blogg.se/
Catherine

Folk ska alla ha massa att säga till om som INTE rör dem! strunt i det!

Funkar det för er så varför bry sig om vad andra tycker"

kram kram



catherine

2011-02-07 21:24:21
Catherine

Folk ska alla ha massa att säga till om som INTE rör dem! strunt i det!

Funkar det för er så varför bry sig om vad andra tycker"

kram kram



catherine

2011-02-07 21:24:37
Carolina

Livet som sjömanshustru/sambo har både för och nackdelar. Men jag håller helt med dig, tycker det är fantastiskt mestadelen av tiden.



Hoppas att tiden går fort och att din sjöman kommer hem snabbt igen och att -mini kommer ut så ni får mysa sen.



Min sjöman åkte imorse igen :( så nu sitter vi i soffan här o myser ensamma, jag och Viggo. Lite tuffare att säga hej då än vanligt, men samtidigt får man tänka på hur underbart det kommer vara när vi skall vara hemma alla tre och mysa varannan månad de kommande åren.

2011-02-09 17:33:10
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/
Att bära ett knytte

Min svärfar är sjökapten och jobbade på oljeplattformar när min man var liten. Han var borta två eller tre veckor och sen hemma 6, ungefär som din. Det är klart att det kunde vara tufft för min svärmor när hon var ensam hemma med ett litet barn, men å andra sidan var det ju jätteskönt när mannen var hemma så länge i taget! Och min man har bara ljusa minnen av sin barndom och minns mest att pappan var så närvarande när han väl var hemma, inte att han var mycket borta. På ett sätt är de säkert hemma mer än pappor som jobbar "vanligt" men kanske jobbar mycket övertid, sena kvällar osv.



Vad skönt oxå att han lyckas pricka in ledigheten så bra, hoppas mini är punktlig nu då! :D



Kramar

2011-02-10 15:12:08
URL: http://mittlillaknytte.wordpress.com
Linda Claesson

Tråkigt när folk lägger sig i.

Tänk vad mycket kvalitetstid ni kommer få de veckor han väl är hemma och du är mammaledig =)

De andra veckorna kan ju gå hur bra som helst, blir det sömnlösa nätter (som det inte blir för alla) kan du ju sova när bebisen sover på dagarna :)



Spännande att det närmar sig, tror ni får en liten flicka jag =) Grattis till husköp med!!

2011-02-12 19:51:47

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0