Klockan är 12:30 och jag går fortfarande i nattlinne!

Sådär ja! Ännu en bra grej att bo i hus!

  • Lillan är trött och har ätit lite dåligt! Vägrar att somna i sin säng, i min famn eller på soffan!! Bara ligger och rullar, jollrar, äter på händerna (då hon inte tar napp) och kliar sig i ögonen! Inser att vagnen är enda alternativet. Men då hon som sagt ätit dåligt vågar jag inte ge mig ut på nån långpromenad... dessutom har jag bara nattlinne på mig och frisyren ska vi ju inte tala om...så att göra sig i ordning är inget alternativ!
Då tar man bara ungen.. lägger henne i vagnen....drar i hop håret i en tofs, tar på sig en tröja (över nattlinnet) och tar på sig flip flopsen å tar några varv på gården!! :) Det hade jag ALDRIG gjort i stan kan jag lova!! :)



3-5 minuter behövdes och nu sover hon där ute på framsidan (vid köksfönstret) och jag hoppas vinna lite tid på att greja utan dåligt samvete för att jag inte ger henne min fulla uppmärksamhet! ♥

Kommentarer
Jennie - Mamma till Malva

Gud vad jag blir avis på dig. Okej inte för att lexie inte vill sova och att du går i nattlinne, snarare att du har hus och kan göra det :) det är ju toppen.. Själv har vi värsta äventyret när vi ska ut med vagnen med hunden!

2011-06-21 13:25:29
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Jennie - Mamma till Malva

sv: Jag har bröstmjölk, men frågan är om det räcker enbart om man pumpar ut mjölken eller om den börjar sina? Har funderat på att testa och pumpa ut och se hur mkt som kommer. Men Malva föredrar också flaskan eller nappen nu.. Men nu har hon faktiskt bara fått ersättning och verkar vara helnöjd, men brösten måste tömmas lite så vi får se :) Men nu är hon nöjd och inte alls gnällig..

2011-06-21 15:50:40
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Evelina - BF 5 juli

Ja det låter sannerligen som att det är bra att bo i hus!!! Shit hur ska jag gå tillväga sen...hm...mitt hår är alltid hemsk efter att ha sovit en natt. Alltså i ständigt behov av att duschas och fixas VARJE DAG! Hm, undra om lillplutten kommer att ge mig den tiden?! Jag kan ju alltid hoppas ;)

2011-06-21 16:10:44
URL: http://evelina84.blogg.se/
Ela

Ja visst är det underbart att bo i hus!! :o)..



Hade aldrig pallat att bo i lägenhet :o/..!!



Skönt att det ändå finns nått som får henne att komma till ro :o).. Har du ingen babyvakt? Vi köpte en på Ge-Kås i Ullared o den är värd vart enda krona!.. Som kan det finaste man har sova gott ute medans man kan fixa o dona i hela huset, behöver inte hålla sig i närheten hela tiden ;o).. Kram

2011-06-21 16:26:26
URL: http://elarecur.blogspot.com
veronica

Åhh! Jag längtar dit!!! men snart kanske vi hittar vårt hus... vi letar & letar... kram

2011-06-21 17:54:29
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Elin - Mamma till My ♥

Gud vad fint ni verkar bo!! :) Avis avis, och grymt snygg vagn!

2011-06-21 19:07:52
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0