I dag är jag en polkagris!

Förmiddagen har bokstavligt flugit iväg i dag och jag ska nu passa på att slappa lite i soffan medan Classe (faktiskt) ska jobba lite.

Han har ställt upp att köra lite folk ner till Landvetter då det visst var tajt med folk i dag... och lite extra kosing i kassan är ju aldrig fel... speciellt inte när "mami" vill ha ny garderob till våren och själv inte kommer att bli skitfet på den föräldrapenning hon valt att få!

Visst... självförvållat...men jag vill också ha många dagar kvar framöver så jag själv kan välja hur länge jag vill vara hemma. :)



I morse var förresten på MVC för liten koll så att "mini" växt! Och ja.. det hade den gjort så ingen remiss till UL behövdes. Pheuw... :)

Vår "egentliga" barnmorska var inte där idag så vi fick en annan tjej men det gick bra det med. Hon var jättegullig och bra!!  Hon kände på "mini" och nu ligger han/hon faktiskt FIXERAD!

Nu betyder ju inte det att jag ska föda när som helst bara för det men det är ändå skönt att veta på något sätt! Hon kunde också uppskatta att det ligger en helt normal liten perfekt bebis där inne genom att känna lite på bebisens kropp!!

Nu vet vi (i alla fall) att det INTE är en 4 kilos klump därinne.. ÄNNU!!! :)

Kommentarer
Linda-Blivande Mamma

Ja den är bra den hemska sanningen i korrumperade länder,ushamej!

Ja men när slemmisen gick så tänkte jag nu jäklar kanske bebis kommer snart,hehe..hoppas kan man ju alltid=)

2011-03-02 15:57:15
URL: http://hummingbird.blogg.se/
joi

Jag bad oxå min barnmorska uppskatta vikten på Olivia i magen, hon tippade på 3500 gram. Ut kom en liten skrutt på 2970 g. Men jag säger så här.. Bara huvudet är ute följer ju kroppen med. Så hoppas på ett litet huvud och att huvudet kommer med rätt del först. Sen spelar det nog ingen roll hur stor resten av kroppen är. kram kram

2011-03-02 17:03:56
URL: http://frokenjoi.blogspot.com
Maria

Min Bm trodde Alice vägde runt 3500 efter att ha känt på mage. Men ut kom hon, 4140 gram :) och helt perfekt :)

2011-03-02 19:30:10
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Angelica - Gravid v40

Va skönt att sf måttet växt :)

Fast den lilla kanske faktiskt kommer snart, sjuk tanke! :)

Kram

2011-03-03 14:00:49
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Therese

Skönt att bebisen är redo! Här väntar vi på fixering, får veta nästa vecka. Det tar tydligen längre tid för omföderskor innan barnet fixerar sig. Med Viggo låg han på plats redan v. 33. Idag känns det dock som vi kan föda när som helst. Ha en fin kväll!

2011-03-03 16:46:11
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Linda C

Du är jättefin med magen och allt, men själv känner man sig oftast mest bara stor =)

Mina 2 små vägde över 4 kg och de var verkligen olika svåra att få ut. Huvudstorleken skiljde 2 cm och de kändes vill jag lova =))



Gissar att ni kikar på babyskydd och vagn och känslan är nästan overklig när man tänker att ngn snart ska ligga där i. Den känslan är ännu mer overklig när bebisen väl ligger där. SSnart snart är ni där, mysigt!!! =)

2011-03-03 19:08:45

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0