Vlogg!

Dags för ett litet video inlägg igen!



Som jag säger i inlägget så tack så jätte mycket för Er stöttning, tips och råd!

Jag tycker också att man ska vara "hård men rättvis" mot barnen.... och det gör inget att dom får skrika lite... MEN.. som jag även skrev i går så har jag inte alltid den orken och det tålamodet när jag är ensam!

Något jag kanske måste träna på men vissa dagar är värre än andra helt enkelt!

När Classe kommer hem ska jag/vi försöka oss på den där (jävla)  5 minuters metoden, hur jobbig den än är. Men då är vi två och förhoppningsvis kan då jag stötta Classe som förmodligen kommer tycka att det är as jobbigt!

Själv vet jag ju då att det kommer vara för en bra sak... å för min egen skull framöver.. så blir det som sagt inte bättre så är det den vi får köra på!

TUSEN TACK än en gång! ♥

Kommentarer
Angelica - Mamma till Moa

Jag hoppas absolut inte du ska ta illa upp av den här kommentaren på något sätt! För jag vet att den här 5 minuters metoden har fungerat för vissa men jag måste ändå säga att de finns andra metoder som är mindre jobbiga för dig och framförallt barnet. Vissa som har provat 5 minuters metoden och misslyckat har istället fått ett barn som visar tecken på otrygghet. MEN, du känner ju såklart Lexie bäst och ni är hennes föräldrar!jag hoppas att sömnen och nattningarna blir bättre för er!

2011-11-28 16:29:59
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Linda-Mamma till Alfred

Hej där, känner verkligen igen mig i inlägget nära tårarna, där du beskriver hur det är att vara "ensam"mamma..min kära fästman kommer hem väldigt sent på kvällarna då han gjuter ibland komemr han hem dagen efter! Alltså man fixar o grejar får panik över att golven är skitiga, MEN detta har jag lärt mig släppa nu med städningen. Det får tas när tid & ork finns, på helgerna oftast då fästman är hemma kan man göra en rejäl städning. Alfred är väldigt lättsomnad visserligen vi lägger han i sängen sedan grejar han runt och sedan somnar han men såklart igår var han som Lexie ville verkligen inte sova. Han står visserligen inte upp själv än.



Har du provat att bara låta henne stå där tills hon tröttnar? När Alfred har en jobbig kväll så går jag in när han skriker stoppar i nappen, smeker han lugnande på huvudet, lägger han rätt, snutten. Sedan är han igång igen och jag går in och så håller jag på tills han somnar. Jag tror man får vara lite envis ibland, inte så lite heller! Men alla barn är olika men jag tror man kommer långt med envishet. Hon skall ju inte bestämma över dig. DU är hennes mamma;)

Hoppas ni har haft en mysig helg, hos oss har vi varit sjuka både Alfred & jag. idag har jag haft feber & en pigg unge!!

2011-11-28 18:36:59
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

hihi hon är så otroligt söt :) Man har svårt att tro att hon kan förvandlas till ett litet "mini monster" när kvällningen kommer ;) skenet bedrar!



ja de har verkligen sina perioder. vi har inga rutiner på läggningen än. Svårt att ha när han sondas. Han somnar alltid på vårt bröst kring 9 o sover där tills efter han har ätit vid 23.30, då lägger jag honom i sängen. Så kan man ju inte alltid ha det heller :P men men...vi får bita i de sura äpplet längre fram.



kramar

2011-11-28 22:12:37
URL: http://evelina84.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

hihi så sant så :) Klart han måste få vila lite :) hihi... de stämmer de du säger, vi kan känna för varandra på vårt egna lilla vis :)



han är verkligen en riktig kämpe :)en duktig kille som hela tiden blir starkare... som nu de senaste dagarna använder han sin högerarm mer än tidigare :) han har inte haft samma styrka i den. Varje framsteg är en lättnad.



jag gillar när du är osvensk ;) de borde man vara oftare!



go natt fina du. håller tummen för sömn <3 kramar

2011-11-28 23:04:22
URL: http://evelina84.blogg.se/
Martina

Hihi igår hade vi en jobbig nattning igen till han tillslut valde att slockan på fem minuter efter att jag lagt ner honom. Tyvärr blev det lite knas i vilorna då han somnade i vagnen när min ssambo gick hem med honom efter att ha mött upp mig utanför Friskis. Någon gån ska det väl bli hyfs på våra barn med ;)



Om du verkligen vill köra fem-minutersmetoden så gör det men om du känner i hjärtat att det inte känns bra gör inte det. Som någon skrev det finns andra metoder och jag är av den sorten att jag omöjligt tror att en metod fungerar på alla. Det gäller att finna något som passar både dig och ditt barn. Vägen dit är dock inte alltid helt enkel.



Jag tycker du är stark som orkar stå emot så pass mycket som du redan gör. Vissa dagar vill jag bara gå därifrån. Krypa ner under täcket och blunda för omvärlden men självklart gör jag inte det :)



Nu är det en dag närmare sjömannens ankomst. mindre än två veckor. Det du!! ;)



Kramar till de fina flickorna.

2011-11-29 08:52:23
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Anonym

2011-11-29 18:59:12
Anonym

Hur gick nattningen när du mata henne i sängen?

Hur gör du på dagtid när hon ska vila?

2011-11-29 19:00:37
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Therese- Mamma till Ameah

Du är så mysig och jag älskar Din dialekt! Varm och hjärtlig.



Vi har också tuffa nattningar nu. Det kom i förrigår, från ingenstans. Innan har det varit knepigt för att hon ställer ´sig men nu är det en otrolig seperationsfas damen är inne i och den är hemsk. Ikväll var hon så ledsen och det gjorde ont i mammahjärtat. Till slut somnade hon på mitt bröst och det har hon då inte gjort på månader.

2011-11-29 22:19:50
URL: http://mylifeinthai.se
Tove

Jag gillar dina videoinlägg! Du verkar så varm och go och Lexie är ju sötast i världen!! Vill bara skicka lite peppning till dig, pepp pepp!

Och åter säga att jag tycker du är grym som fixar detta, trots frustration och tårar. I bland får jag panik när jag ska kliva upp och leka sex på morgonen när jag knappt sovit en blund. Det är skitjobbigt att ha barn ibland. Det är helt enkelt bara så.

Stora kramar till dig!

2011-11-30 07:04:17
URL: http://lovetove.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0