Lexies vikt och längd!

Kom på i går att jag glömt av att uppdatera Er på Lexie kurva angående vikten och längden. Fick dessutom en kommentar i dag som även där påminde mig om att det var det jag skulle göra i dag!!

Så här kommer lilltjejens resultat... eller vad man ska säga! :)



Fortfarande en liten och nätt tjej... men som klättrar på sin kurva!

Dock ska jag till veckan be om en tillväxtkontroll då jag tycker att hon slarvar lite med maten efter att hon blev sjuk. Hon är mest intresserad av mat i flytande form samt gröt nu igen. :( Men men.. det är ju inget som säger att hon inte ska bli intresserad igen.. det får ta den tid det tar och vi tragglar på!

Men för att vara på den säkra sidan vill jag bara kolla så att hon inte har gått ner sen sist!!

Ja... jämför och disskutera gärna! :)

Kommentarer
Martina

Naw vilken liten men otroligt söt tjej hon är! Teodor har redan passerat henne i vikt. Haha men så är han ganska stabbig med ;) Inte bara tjockskallig utan även tung i omfång! Morsan göder honom bra!



Tycker hon verkar ha växt på bra sedan förra månaden. Fast iofs är jag inte så insatt i det där med vikt. Vår BVC-tant följer inte samma viktkurva som den som finns i boken. Så jag har inte riktigt grepp om vad som är "normalt"



Tydligen ska jag ha varit en tunnis när jag var liten men sen blev jag inte många äpplen hög heller.

2011-10-05 16:55:35
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Sophia

Ines vägde på 6-månaderskontrollen, en vecka innan sex månader gammal, 5860 gram och var 64 cm lång.



Veckan efter på en annan viktkontroll, några dagar efter sex-månadersdagen vägde hon 6030 gram.



Så dom är ganska lika våra småttisar. Förra veckan vid sju månader vägde hon 6360 gram.

2011-10-05 19:14:25
URL: http://blog.isthisdesire.com
Landkrabba

Sicken liten söt böna! Adam var rätt liten när han föddes, knappt tre kilo. Och han gick långsamt upp i vikt. Sen började vi med ersättning och det sa ka-booom. För en månad sen, när han var tre månader, stoltserade han med 6,4 tunga kilon och 61,5 cm. Ska till BVC om en vecka men jag skulle väl gissa på att han väger runt sju kilo nu!

2011-10-05 22:40:06
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Timjanoakleja

Vilken sötnos! G vägde hela 7770 g vid 6 månader, 69 cm. Nu vid 7 månader är det ingen kontroll men jag vägde honom hemma och han väger knappt 8500 g.



Men det är ju så olika, det viktiga är ju att hon följer sin kurva!



G är ju oxå lite kinkig med maten, äter helst bara gröt, välling och frukt... Men jag har hört att gröt och välling kan de leva på, de är ju berikade. Det kommer nog igång för dem! Testas du både köpt mat och hemlagat ? Vissa föredrar tydligen det ena och vissa det andra, vi har kört mycket burkar ett tag men nu ska vi testa mer hemlagat för att se om han gillar det bättre.



Kram!

2011-10-10 06:28:39
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0