Måste bara få skriva av mig lite...

Dom här bilderna tog jag för ca en vecka sen och som Ni ser har nu Lexie börjat "komma upp" i krypställning.

Här var det precis i början och nu står hon både "högre" och längre stunder än då.... men än dröjer det nog innan hon börjar krypa... eller så gör hon det i morgon!? En sak är säker i alla fall å det är att hon ser så söt ut när hon står där på alla fyra och liksom gungar sig fram! Ha ha.. min lilla gunghäst!

Men bara för att man inte kryper behöver ju det inte betyda att man inte kan ta sig fram!! Lexie är som en liten vilde och sitter typ ALDRIG stilla numera. Antingen tar hon sig fram som en tusenfoting (ni vet) eller så rullar hon. Hon rullar så hon rullar och i bland undrar jag om hon inte blir yr i huvet.




Inte ens på skötbordet kan hon ligga still numera utan måste dra sig upp som i en situps eller så kör hon bryggan å roffar åt sig allt hon får tag på! Det är alltså inte HELT lätt att varken byta blöja eller klä på den här lilla damen längre!

I natt när jag tog upp henne där vid 04:00 tiden för att försöka få henne att somna om, i stället för att behöva ge henne mat, körde hon värsta karusellen! Men då jag låg på ena sidan och en stor kudde på andra så kom hon ingen var... men hon snurra ändå...  herregud vad hon snurra. Tillslut kunde jag inte vara irriterad mer utan började bara å skratta... för att sedan inse att OM jag skulle få somna om igen var det bara att gå upp å göra ersättning! :/

Jag tycker det är jättekul att det händer grejer men i bland önskar jag bara att hon kunde ligga/sitta still en stund å leka med sina leksaker i stället för att ta sig fram som en ångvält och sen bli frustrerad för att det till slut blir jobbigt! Jag får förflytta henne HELA tiden från babygym... till min famn... till gåstol... till min famn.. till matstolen.. till babygymmet..till minfamn... Ja Ni fattar.. Allt för att få henne och mig nöjd!

Sen ska vi inte tala om när man ställer henne upp... det är inte bara så att hon står där å tycker det är roligt... Nej.. benen går som en jojo upp och ner... och så pratar hon gärna högt och glatt samtidigt. En hoppgunga är vad vi borde skaffa tror jag.

Ja..inte är det konstigt att Lexie är en tunnis så som hon håller på i alla fall. Varenda kalori hon får i sig gör hon av med å säkert mer därtill!

Och för att krydda upp det hela lite extra så gillar hon även att dra, rivas och nypas i ansikte..hår.. ja.. i stort sätt allt hon får tag i. Gärna ska ALLT in i munnen också. Men det är ju inte hennes fel i och för sig att hon inte vet vad som gör ont på en annan. Hon vill ju bara utforska!

Det är egentligen inget man skojar om men i bland skrattar vi och undrar vad hon kan tänkas ha för bokstavskombination egentligen. Men sen är hon ju så liten så jag tror faktiskt inte att det är något vi behöver tänka på nu. Hon växer och är nyfiken helt enkelt!

Nej... nu får det vara slutpladdrat och vart jag ville komma med detta var väl bara att jag har det rätt tufft här hemma på dagarna när jag är själv! Ni är jättegulliga som peppar mig med Er kommentarer men jag hoppas samtidigt inte att ni tror att jag skriver sånt här för att få beröm över "hur duktig jag är". För det är absolut inge synd om mig och vi är många i samma sits! :)

Så ja.. det här fick bli dagens uttömning av en alldeles alldeles underbar, men ack så krävande, liten Lexie!!! ♥

Vill också bara tillägga, när jag ändå är i farten, att aktiviteter så som att gå ut å gå.. åka bil..bada...shoppa och att omge sig med andra människor gör henne en aning lugnare OCH självklart är ju aldrig den ena dagen den andra lik! :) Bäst att skriva det!

Kommentarer
Evelina - mamma till Lucas

så gulliga bilder :) nu gäller det bara för henne att komma på att hon ska flytta en hand och ett ben åt gången :)

2011-09-21 12:44:44
URL: http://evelina84.blogg.se/
Johanna

HAha... vi har diskuterat detsamma gällande vår dotter och hennes aktivitetskrav ;)... som tur är älskar hon att shoppa då hon ligger och kollar med stora ögon..

2011-09-21 17:31:26
URL: http://www.johanna.4rok.se
Ida

Ja de förstår jag att då är de lika bra att ge flaskan, men jag tror att de kommer automatiskt snart också att dom sover hela nätter:) För när vi hämtar Millie på natten så somnar hon på två röda när vi lägger ner henne hos oss men då tycker hon att de är morgon vid 6 så då kryper hon över oss upp på väggarna, tillbaka å drar en i håret skriker (pratar hööögt) medans man själv försöker få slumra någon extra minut men de går ju aldrig:P Njut så länge nu när Lexie inte kryper för sen får man springa och hålla koll heeela tiden och speciellt när dom börjar dra sig upp, men visst de har sin charm å;) Så nu används gåstolen här hemma som en begränsning för henne ist hihi. Men en hoppgunga låter som de vore något för Lexie!:) Millie förstår sig inte på de där, Lexie skulle kanske de en lektion:P

2011-09-21 18:16:52
URL: http://mrstongco.blogg.se/
Carolina

Åh vad duktig hon är! :) Wilda är inte alls intresserad av kryp eller ålande. haha.. Hon tycker inte om att ligga för sig själv överhuvudtaget. haha.. Fast det blir bättre tycker jag och det går framåt för varje dag. Hon har börjat röra sig lite mer på golvet nu. :) Dom är verkligen olika alla små, men man kan ju inte låta bli att jämföra ibland och oroa sig en liten liten skvätt ner ens egen lilla inte gör som andra bebisar. Sån är jag i alla fall. O varje gång hon utvecklas blir jag stolt som en tupp! T.ex. som när hon sträckte sig efter grejer idag när hon filosoferade omkring i sin gåstol! :)

2011-09-21 20:41:11
URL: http://bluppan.blogg.se/
sara

Bus tjejen.. :D å hennes bedårande smile hi hi här är oxå fullrulle med hon som lärt sej gå, å öppnar lådor med kläder å plockar ur å lyfter toa locket å pillar i toan... mmmm om jag glömt stängt dörren helt vill säga... känns som lilla Lexie blir typ lika som alwa-louise då hon oxå vart precis som Lexie... tjiihooo som mamma :p

2011-09-22 10:02:37
URL: http://finest.se/alwalouise201

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0