Prutt!

 
Ja, en bild säger mer än tusen ord, som man säger, och precis såhär känner vi för att pappa åkt i dag!
 
03:15 ringde sambons telefon och det var dags att gå upp! Hade vi sovit eller hade vi varit vakna... Ja... många timmars sömn har det INTE blivit känner jag nu såhär i efterhand. Men mest synd är det ju om C som haft en resa framför sig med bil till Landvetter, flyg till Amsterdan och taxi ut till båten för att sedan dra igång med jobb på en gång. Själv kan jag ju faktiskt lägga mig ner en stund nu då jag precis lämnat Lexie på dagis!
 
Det känns ju aldrig roligt när sambon åkt men jag är ju så van och värst tycker jag att dagen, kvällen och natten innan är. Nu är han ju liksom borta och det är helt enkelt bara att ställa om och slå på den där knappen som man försökt lagra lite extra energi i!! :)
 
Men jag ska ju inte sticka under stolen med att det gör ont i hjärtat när Lexie sträcker upp händerna i luften och frågar vart pappa är? Usch... jag känner mig som världens sämsta mamma som måste försöka förklara att pappa har åkt till båten och jobbat. Till saken hör ju även att vi ju har vår egna båt i trädgården, vilket ju kan leda till lite förvirring för Lexie när han liksom inte är där heller!! :(
 
Det har ju hittills gått bra med bara mamma men visst märker man ju mer och mer att hon märker att pappa inte är hos oss och inte kommer hem.. en försmak på det fick vi ju i förra veckan när han var på kurs. varje dag frågade hon efter honom och ja.. hon kommer säkert att fråga i en månad nu men det är bara att förklara och visa foton på vart pappa är nu! Som tur är så nöjer hon sig ju ofta med det och är inte speciellt ledsen. Men det skulle vara roligt..eller ja... roligt och roligt... rättare sagt intressant och veta vad som rör sig i huvudet på henne när man talar om för henne hur läget ligger till!? Vår lilla tjej!! ♥
 
Nedräkningen har börjat!! :)

Kommentarer
Linduz

Skickar varma kramar till er alla, ja dig, Lexie & Classe. <3

Svar: Tack snälla du! :)
Mia

2012-10-16 11:49:26
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Usch ja förstår att det inte är roligt för nån av er när han åker, men som du skriver får man ju bara göra det bästa av situationen. Hoppas tiden går fort tills han är hemma igen, och då är det väl även dags för ert lilla mirakel att dyka upp va?

Kram

Svar: Ja. när han kommer hem ska det enligt beräkningarna vara 12 dgr kvar. Lite på gränsen farligt. men jag ska göra allt jag kan för att knipa igen!! :) Lexie kom två dagar efter Bf så jag är inte så orolig! Men man ska ju aldrig säga aldrig!! :)
Mia

2012-10-16 13:39:15
URL: http://blogg.mama.nu/fanea
Maria

Snart är det samma här, och denna gången kommer nog vara extra jobbig för mig nu när han vart hemma så länge. Förstår att det är jobbigt när Lexie frågar efter pappa och jobbigt för Classe med att åka då. Glad att det inte börjat här än men nu när jag varit borta bara några dagar är Sonja lite extra pappig och känner av att det är annorlunda. Men vi fixar det alltid och får tänka på hur mycket tid de faktiskt får med sina pappor

Svar: Ja fy!! Förstår att det kommer kännas jobbigt när det väl är dags!! :( Det tråkiga är ju att du och jag aldrig får glädjas tillsammans... för när C kommer hem så mönstrar ju J på å tvärtom!! :(
Men men.. däremot kan vi ju stötta varandra eftersom vi vet hur det känns!! Och som du skriver så får ju både vi och barnen mycket kvalitetstid när dom väl är hemma!! :)
Mia

2012-10-16 14:56:09
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Pernilla & Alwa

Jag ser upp till dig som klarar av att vara ensam med Lexie i flera veckor. Och snart med en liten till att ta hand om :)
Ska han fortsätta jobba på havet sen när ni är 4 eller har ni funderat på att byta jobb så han är hemma oftare? Fast som sagt du är verkligen en stark kvinna med superkrafter :)

Svar: Åhåå tack snälla du!! :) Ja, det är tufft men det går å ja.. hur ska det gå med två... det får vi se!! :) Utgår från att det kommer gå bra men blir nästan lite trött bara jag tänker på det!! Haha..
Ja, tanken är ju att han ska fortstätta jobba som han gör om det nu funkar... men om inte får vi väl tänka om lite kanske... det finns ju andra "båt" jobb närmre och som man inte är ute lika länge på men det får vi ta då i så fall!! :)

Tack så jättemycket för ditt peppande. Vi mammaor klarar oftast av mer än vad vi tror!!
Kram
Mia

2012-10-16 19:16:28
URL: http://alwag.blogspot.com
Evelina - mamma till Lucas

Ja prutt o fis o bajs o alla de där skitorden... De måste verkligen vara såååå tungt. Lilla Lexie, så liten, så stor, så medveten, så omedveten... som du säger, de är många gånger man skulle vilja in i deras tankar o funderingar.

Finaste ni... nu klarar "vi" detta tillsammans... Jag är med er o peppar <3<3 Om du nästan ramlar då är jag där o stöttar upp så gott jag kan genom cyberrymden. Varmaste kramarna till er <3

Svar: Bara att du skriver "vi" gör att jag inte känner mig så ensam längre!! :) Du som jag vet ju va "lite" stöttning kan göra med en!! :)
Många kramar till Er...
Mia

2012-10-16 20:36:37
URL: http://evelina84.blogg.se
Sara och Charlie

Bautakram!

Svar: Tack snälla!!
Mia

2012-10-16 21:15:55
URL: http://sarasland.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0