Mysbrallor på!!

När man går hemma så här som jag gör är det ju inte alltid man orkar piffa till sig... om man inte ska göra något speciellt vill säga. Och speciellt inte såna här dagar, som det är i dag, när det regnar och är igengrått på himlen.... då får jag ännu mindre lust att fixa i ordning mig. Dessutom är det sällan jag hinner göra det innan jag lämnar Lexie på dagis och man känner sig verkligen som en trött gammal morsa när man kommer där i lite ruffsigt uppsatt hår, osminkad och gärna i mysbrallor som man fått dra på sig i sista stund innan man går hemmifrån!! :)
 
 
I morse verkligen spöregnade det ute och trots vår korta bit till förskolan fick det bli bilen. Vem orkar eller hinner dra på hundra olika regnkläder för max en minuts cykeltur... eller ta fram vagn och regnskydd för fem minuters promenad liksom!? Inte jag i alla fall.
 
Sagt och gjort satte vi oss i bilen å där och då kom jag på den briljanta idén att jag kunde passa på att åka och handla lite när jag ändå hade bilen. Lämnade Lexie och körde mot affären. Någonstans där inne fick jag se en spegelbild på mig själv.... HJÄLP!! Haha.. Inte nog med att jag såg helt färdig ut... jag tittar ner på mina svarta mysisar (med olika fläckar på)  å inser då att jag även har träskor på mig!!! HA!! Tur att jag inte träffade på någon jag kände... eller ja.. dom hade väl knappast kännt igen mig!! :)
 
Men jag bryr mig egentligen inte så mycket... tycker det kan va rätt skönt att bara gå å vara helt naturlig en dag... och säg mig... vem skulle inte vilja ha mysbrallor på sig dagligen!?
 
 
Nu ska jag unna mig lite tid i soffan med en ny tidning, vilket ALDRIG händer annars, och sen blir det väl det sedvanliga plocket innan lilla Lexieloo ska hämtas!! :)

Kommentarer
Helena

Ha ha. Vad rolig du är. Trädojjor......så rätt. Mysisar vill väl alla ha jämt.....vore ju toppen skönt. Ha en bra dag vännen. Kram

2012-10-17 12:53:39
Maria

Hihi, det var väl en ypperlig outfit att handla i tycker jag. Vi bor ju på landet så här hade det passat med trädojor helt klart. Finns väl inget goare att gå en hel dag i mysisar och som det blåser och regnar nu är det det enda rätta att tända en brasa eller en massa ljus och bara vara. Fast solen tittade fram här nyss så nu får brasan vänta tills det blir mörkt

Svar: Haha... men rätt skönt ändå att folk inte tänker på vad man har på sig på "Landet"!! :)
Ja, bra är mysigt att tända... krypa upp i soffan å bara vara...tyvärr finns sällan tid till det, men nu blir det ju bara mörkare och mörkare å vi ska nog hinna med att mysa framför brasan många kvällar framöver!!
Mia

2012-10-17 13:16:45
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Linduz

Sv: tack för din fina kommentar. Ja jag hoppas på mycket jobb nu.

På tal om mysbyxor, så har jag också ett par favoriter. De köpte jag på Kapp Ahl i somras, de är linnebyxor med en bomulls mudd upptill. Så gissa vilka byxor jag har helst nu... ;-)

När jag läser om din & dina familjs dagar så vill jag bara komma till er. :-) Synd att vi ska bo så långt från varandra.

Kramar

Svar: Ja, det är så skönt att kunna få på sig lite ledigare brallor emellanåt!!
Mia

2012-10-17 17:44:34
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Landkrabba

Jag kan vara den enda som inte gillar att ha mysbyxor på mig. Hade det jämt när jag gick vakt och när jag kom hem så ville jag inte bli påmind om jobbet. Och den känslan hänger kvar! Men man kan se rätt sleten och sunkig ut i andra kläder också, tro mig ;) Fast idag köpte jag en ny flanellpyjamas på KappAhl, den ska på nu! Trevlig kväll!

Svar: Förstår dig. När man går i mysbrallor är det ju kul/skönt att få klä upp sig någon gång.. eller i alla fall sätta på sig ett par andra byxor när man "kommer hem"!! Dessa är mer ett par vida jazzbrallor och kanske inte typiska mysbyxor... men jag har dom liksom till det. :)
Mia

2012-10-17 18:05:18
URL: http://landkrabba.blogg.se
Evelina Sidenbäck

HAHAHAHA asg! Jag ser den där trötta morsan med håret på ända o hasandes runt i butiken med de där träskorna o fläckiga byxorna... hihi...

Men Mia vi kan säga så här... din ursäkt får väl bli att du är gravid då! Hihi... jag är superfjantig. Att åka till affären i mysisar vet jag inte om de skulle hända :P men träningskläder är ok ;) hahaha... Jag får nog lära dig ett o annat här tror jag.

Men som sagt du är gravid... o då tänker man inte alltid helt klart ;)

puss på dig o efter de låååååånga mailet så kommer jag sova gott <3<3 Du är fin du

Svar: Jag kanske ska tillägga att det inte är såna där "riktigt" sunkiga mysisar.. utan mer såna jazz brallor... men dom är av bomull eller nåt å rätt vida så jag kallar dom för mysisar och har dom som det!! :) Mina bästa och fulaste mysisar skulle jag ALDRIG åka till affären till tror jag...vare sig jag är gravid eller ej!! :)
Mia

2012-10-17 21:31:33
URL: http://evelina84.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

däremot är mysisar eller pyjamasbyxor (givetvis randiga från po.p) typ de första jag tar på mig efter jobbet... då måste jag släppas ut från jeansen liksom. Få andas för första gången på hela dagen. hahaha ;) så här skrotas de rätt bra också ;)

2012-10-17 21:34:13
URL: http://evelina84.blogg.se/
Emma Walfridsson

En gång upptäckte jag att jag gått till affären i endast leggings och t-shirt, glömde helt enkelt ta på mig kjolen. Trodde jag skulle dö av pinsamhet i kassan men ingen lade säkert märke till mig ens :P

Svar: Hahaha... jag döööööör!!! Lätt att skratta åt men gahaaa.. den vill man inte vara med om. DÅ är det allt bättre med mysisar och träskor!! :)
Mia

2012-10-17 23:02:52
URL: http://akeroe.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

hahahah NU är de JAG som PUSTAR UT!!! hahahaha.... nu blev jag lite lugnare ;) hihi... de räknas ju nästan som träningskläder tycker jag ;) puss på dig :*

2012-10-18 13:46:48
URL: http://evelina84.blogg.se/
Anna-Mamma och Socionom

Mysmage!:)

2012-10-19 20:35:01
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0