Jorå så att...

Jag är väl en av, många, få som säger det här... men.... Herre GUUUUD så skönt det ska bli att lämna Lexie på förskolan i morgon. Inte för att jag ska lata mig... har fullt upp dom timmarna hon är där....
Men för att jag ska kunna känna att jag är en bra mamma resten utav tiden så behöver vi detta hon och jag.
 
 
Efter att bara ha sovit i 45 minuter i dag så har eftermiddagen varit sådääär måste jag nog säga. Lexies "heta" humör har visat sitt rätta jag i dag och jag hade väl en förhoppning om att kvällen skulle sluta rätt tidigt för den lilla loppan. Nu var inte detta hennes fel.... utan det fanns visst "några" andra som inte tyckte att vi skulle få det så lätt och inte nog med att det är svårt att lägga en övertrött unge i vanliga fall så skedde även detta...
 
Lexie är, trots allt, efter ca 1 timmas brottning i sovrummet påväg att somna när....
 
1. Det ringer på dörren (19:45) !!! Självklart måste jag ju upp å kolla vem det är så att jag inte måste fundera på det hela natten (man vet aldrig vad det kan vara för några som är ute å ringer på dörren). Upp med Lexie på armen och upptäcker att det är grannflickan som vill sälja pandasaker till deras skolresa. Självklart ska vi sponsra säger jag men just nu kommer du lite olägligt så jag får be dig komma igen en annan dag..(lite tidigare)
 
2. Lexie har nu vaknat till igen å blir skitsur när vi går tillbaka in i sovrummet. Hon får syn på vällingflaskan och säger att hon ska ha mer. Går med på det då jag vet att hon lugnar ner sig av vällingen å ja.. det var ju ett tag sen hon drack upp den nu (eftersom vi varit vakna ett tag) så jag fixar ny!!
 
3. Lexie dricker några klunkar och SPYR sedan upp allt rätt ut!!! Samtidigt som jag tar hand om en go spya och en lagom glad Lexie ringer det i mobilen. Av nån anledning svarar jag!?!? Telefonförsäljare som babblar på medan jag försöker säga att jag inte är intreserad.
 
4. Försöker avsluta samtalet medan jag hör hur det börjar ringa i hemtelefonen OCKSÅ.... vad fan är det här.. jag har en övertrött nybadad :( nerspydd unge och säng att ta hand om. Åter igen försöker jag säga att JAG ÄR INTE INTRESERAD till hon i mobilen... och om du inte hör det så har jag ett gråtande barn som ska sova PLUS att det nu ringer på andra telefonen. CAPICH?
 
5. Tittar ¨på nummerpresentationen och ser att det är ÄNNU en säljare. Det går inte att trycka bort... så jag trycker på svara och lägger på, på en gång. Men du... det här är ju ett jättebra erbjudande fortsätter hon i andra änden... Talar om för henne att NU lägger jag på!! 
 
Till slut somnar hon efter många om och men och jag känner hur jag måste ta å andas lugnt för att inte tappa kontrollen. Går ut i köket å påminns genast om att JUST JA... Lexie hade ju sönder en ljusstake på bordet innan också!!
 
Så ja... förstår Ni nu att jag tycker att det ska bli skönt att "ungen" ska till förskolan 5 rimmar i morgon!? ;)

Kommentarer
Ida & Jouline

Det låter som min kväll. Jag är helt slut.

Svar: Ja fy för såna där kvällar alltså!! har haft några kvällar i rad nu och jag säger bara tack och lov till att sambon snart kommer hem igen så att man är två!!
Mia

2012-09-10 21:46:49
URL: http://Alexandraida.bloggplatsen.se
Pernilla - Mamma till Alwa

Hujedamej vilken Dag/kväll du haft. Jag avundas dig inte alls men jag är imponerad att du tog dig igenom allt utan att få ett psykbryt vilket jag fått ;) Ibland vill man bara skrika rakt ut, men det är kanske bättre att räkna till tio.
Hoppas tisdagen blir bättre.
Kramar

Svar: Psykbryten kommer och går här också men man försöker ju att andas så djupt man kan å hålla lugnet!! Men visst blir jag arg...mycket arg emellanåt.. nästan så att man får dåligt samvete efteråt. Skulle aldrig skada Lexie eller så... men oj va arg man kan bli alltså!! Men så är det ju för alla å våra barn har det ju bra och lite arg måste man ju bli för att dom ska förstå. Dom passar ju på att testa oss mer och mer nu!! PHU!!
Mia

2012-09-10 22:06:11
URL: http://alwag.blogg.se
Linduz

Skickar stora styrkekramar till dig.
Kommer inte Classe hem snart, tycker det var länge sen han drog nu (eller så tycker jag att tiden går fort).
<3 Kramar

2012-09-10 23:33:12
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Johanna

Jag blir galen på alla försäljare!! Jag tycker att det är skönt när Molly är på dagis då jag vet att när hon kommer hem orkar vi med varandra :)...Men det får man tdligen inte riktigt säga högt ;). Dessutom tror jag att hon har behov av att leka/titta på andra barn. Vi håller också på med välling hon vaknar på natten och ska ha.Det kanske är dax att ta kamp om detta men orkar inte nuuuu..

Svar: Åhåå vad skönt att höra någon mer som har uppvak å välling på natten. Känner också det där med att ta kampen eller inte... Jag vet ju att hon somnar om när hon väl får vällingen och man ska ju göra det som passar en själ bäst... även om det så klart skulle vara skönt om hin kunde skippa den över huvud taget!!
Vi får väl se sen när jag har en liten att mata om vartannat också!! Phu!!
Mia

2012-09-11 11:25:08
URL: http://www.johanna.4rok.se
Emma Walfridsson

Men fy så jobbigt, känner igen de där dagarna :( Hoppas det blev en lugnare dag idag! Kram

2012-09-11 16:21:10
URL: http://akeroe.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

Ja men du jag förstår dig... ÄVEN om allt detta inte hade hänt... vi behöver detta också för att som du säger vi ska fungera tillsammans. Så är de! Speciellt behöver barnen de tror jag. Kul o gå hemma o nöta på sin morsa hela dagarna liksom?! Speciellt när de finns en massa ungar att leka med :)

Du är väl värd lite egentid o få sakna henne istället. UTAN att ha dåligt samvete för de :) kramar till er fina flickor

Svar: Ja, men verkligen!! Ni om några behöver ju också "kunna" släppa kontrollen och FRAMFÖRALLT komma ifrån några timmar. Förstår ju dock att Ni kanske känner en annan oro och ångest än andra föräldrar kanske gör när dom lämnar på dagis, men det släper säkert också då jag antar att Ni har personer som kan hantera Lucas "besvär"!!
Men summa sumarum så är det ju främst för att dom ska träffa andra barn och lära sig hur man umgås med andra utan deras önsmamma!! haha..
Mia

2012-09-11 21:33:25
URL: http://evelina84.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0