Storstädning!

Å herregud.... Det här trodde jag väl aldrig att jag skulle visa men jag antar att fler småbarnsföräldrar känner igen det här.
 
Ofta ser man ju faktiskt bara fina välstadade och designade hem men här får Ni nu se vårat kaos som oftast uppstår efter BARA en dag!!
 

 
Jag mår inte bra av att gå i detta så därför blir det en hel del plockande under dagarna..men tyvärr till ingen nytta märker man ju sen på kvällen! Å i bland måste även jag sätta mig ner i soffan på kvällen och försöka att inte tänka på kaoset!
 
Och så är det det här med inredning... Jag vill så mycket men orkar inte då jag vet att det inte är någon idé då INGET kommer få stå där jag vill ändå. Blomkrukor välts omkull... kuddar skitas ner... saker på bordet åker i golvet...och försöka ha en större växt på golvet är ju bara att glömma!! Ja.. Ni vet.
 
Så öppna ytor och mindre mys är det som gäller hemma hos oss just nu... i alla fall i vardagsrummet. Sen är det ju det här med tid också... sambon är ju faktiskt borta ½ året och när jag är själv hinner jag ju som Ni märker inte ens att städa typ!!
 
Men men.. I lands problem är vad det är!! Min tid kommer också när jag får ett hem som jag vill ha det! :)

Kommentarer
Maria

Har samma situation hemma, fast än så länge är det inte Sinja utan Johan som är värst. Så fort han kommer hem blir det kaos igen ;). Och inredningen ja, inser att mycket måste plockas bort nu när lillan börjat kräla runt

Svar: Haha.. Johan får lära av Classe... visst blir det stökigt när han är hemma också.. men han är för jäkla bra på att ta tag i dammsugning och tvätt faktiskt!! :)
Mia

2012-09-12 11:16:47
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Jennie

Det ser lika ut hos oss, fytusan. Blir lika på en kort sekund typ, mår inte bra av kaos men man kan inte alltid orka och hinna. Du om nån förstår man, en liten vilding hemma, gravid och en karl som jobbar borta.. Men du är sjukt duktig som kämpar på!!

Svar: Skönt å höra att vi inte är ensamma. Ja.. det är ju lite jobbigare att börja sig ner nu än innan men snart kommer ju sambon hem å då får jag hjälp! Han är duktig på att städa och tvätta faktiskt!! :) Så där har jag tur!!
Mia

2012-09-12 13:00:23
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se
Landkrabba

Vi har satt en grind till vardagsrummet så där får inte hulliganen vara! :D Fördelen med leksaker är ju att det går snabbt att plocka upp, det är rent, bara ösa ner i en låda...
Själv har jag det omvända "problemet", jag har alldeles för mycket tid när jag är ensam! När R är hemma är det så mycket annat som är roligare att göra så vi har betydligt rörigare när vi är två.

Svar: Vi har lite svårt att spärra av vardagsrummet då det typ är centrum i hela huset!! :) Öppen planlösning du vet!! Men visst... kunde ju vara bättre på att leka i Lexies rum men det är även rätt smidigt att kunna ha grejerna i vardagsrummet där man ha lite mer koll!!
Haha... ja.. vi har det allt rörigt här även när Classe är hemma men han är i alla fall duktig på att städa så all cred till honom för det. :)
Mia

2012-09-12 18:21:13
URL: http://landkrabba.blogg.se
Evelina - mamma till Lucas

som hos oss då ;) vi har dock dvdfilmer över hela golvet. Vet inte vem som ska möblera om dem 14 gånger per dag?! Skulle också vilja ha bättre ordning o andra möbler. HATAR Peters soffa... hahaha jag säger inte ens vår om den... Jag tar den inte till mig. :P hahaha... men samtidigt känns de onödigt att köpa en ny i denna lägenheten då vi troligtvis kommer att flytta inom några år... o då kanske inte ens den nya soffan passar in med måtten. Ganska litet här o jag vill ha en fet soffa! :)

Sen med allt som varit så har jag liksom slutat bry mig. Kan tänka mig att de är typ så du känner eftersom du är ensam så mycket. Orka liksom.

jag tycker du har de fint iaf bakom röran :) hihi... man får väl se de charmiga i att de finns småbarn i huset :) hihi kramar

Svar: Du,,, vi har också en soffa... i vårt biblotek som jag kallar det...en dubbelbokhylla med böcker i haha ....som jag inte heller vill kalla för vår. Det är egentligen inte något fel på den och det spelar ingen roll HUR dyr den var när C köpte den.. Jag tycker inte om den!! Haha...
Du satte orden helt rätt... man orkar liksom inte bry sig... Jag är sån nu att jag nästan blir lite stressad när jag tänker på "hur jag ska ha det" att jag tillslut önskar att nån bara kom hit å gjorde i ordning åt oss. Samtidigt som jag ju vet att det inte är obeboligt här hemma. Men men... vår tid kommer också Evelina!! :)
Mia

2012-09-12 21:18:49
URL: http://evelina84.blogg.se
Emma Walfridsson

Känner igen det allt för väl ;)

Svar: Känns skönt att man inte är ensam!! :)
Mia

2012-09-12 21:32:52
URL: http://akeroe.blogg.se/
Maria

Man får bara bortse från leksaker och annat, se det som att dte faktiskt bor folk i huset också och inte bara är en "mäklarannons". Kan också känna att någon annan kanske kan fixa till huset, främst för att någon annan kanske ser det man redan har på ett nytt sätt. När mina föräldrar skulle flytta och anlitade homestylist så blev det nya rum med det som fanns till stor del och jag tror det kan behövas.

Svar: Jorå... sakerna finns... men kan inte möblera precis som jag vill just nu!! Får vänta tills dom små vildingarna växt upp och håller fingrarna i styr!! :)
Mia

2012-09-13 12:51:30
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Viktoria

Ojoj,du är verkligen inte ensam! Blir lika förvånad nästan varje dag över hur en sån liten människa kan stöka ner så mycket?!?! Man blir ju galen!! Tyvärr är jag utav den sorten att jag plockar väldigt mycket på dagarna om jag är ledig... Helt jävla onödigt ju! ;)

2012-09-14 06:32:45
URL: http://viktoriasliv.blogspot.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0