Times fly...

Dagarna går i ett här hemma och snart har två veckor av sambons "hemmatid" redan passerat!  Sorgligt... men så är det. Sen väntar fyra, vad jag tror, ganska tuffa veckor för mig som gräsänka igen!! :( Jag känner redan nu att jag behöver mer vila än innan och denna gången gäller det VERKLIGEN för mig att ta det lugnt och ta vara på tiden som Lexie är på dagis för övrig tid är det verkligen full fart nu!
 
När killen kommer hem igen är det två veckor kvar till BF och det är helt ofattbart. Jag vet inte riktigt vart tiden tagit vägen och snart är vi "helt plötsligt" fyra i familjen. Lexie ska bli storasyster och vi ska bli tvåbarnsföräldrar. Spännande och skrämmande på samma gång och jag hoppas så att det ska funka med det livet vi lever i dag men vi får helt enkelt ta en dag i taget!!
 
 
I går kväll var vi på kalas och Lexie var på ett strålande humör och somnade inte föresn straxt efter 22:00! I dag vaknade hon typ som vanligt och i eftermiddag ska vi i väg och träffa mammorna och barnen från vår föräldragrupp!! Hon har sovit ca 50 minuter redan men har en liten aning om att hon kommer bli lite trött i eftermiddag igen! 14:00 ska vi vara borta och det minsta jag vill nu är att ta dit en trött och grinig Lexie som klänger och tjurar!!
 
Men man ska ju inte ta ut något i förskott och det ska säkert gå bra. Hoppas Ni alla haft en trevlig helg!

Kommentarer
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Så fina bilder.
Hoppas att du får vila ordentligt och ladda energi tills er nya lilla familjemedlem anländer.

Kram

2012-09-30 16:47:49
URL: http://blogg.mama.nu/fanea
Evelina - mamma till Lucas

Shit jag ryser! Snart är ni verkligen fyra... va fort de går... Förstår din rädsla(?)/nervositet inför kommande fyra veckor då C är på sjön. Du vet var du hittar mig i cyberrymden, jag finns här för att peppa dig om du vill! Kan tyvärr inte avlasta dig med tid o hjälp de hade jag gärna gjort om jag kunnat. Men med pepp o förhoppningsvis hjälp hemifrån så kommer du att fixa dessa veckor... Säkerligen tuffa, en ren prövning.

Tänk snart tvåbarnsmorsa :) Urhäftigt tycker jag... säkert läskigt också!

pussen o kramen <3

2012-09-30 18:02:16
URL: http://evelina84.blogg.se
Sara och Charlie

Åh, älskar sista bilden, fantastisk bild på Lexie!

Håller tummarna för att du får samla så mycket energi de kommande två veckorna att de fyra nästa bara svischar förbi. Och snart är bebis här :) Kram!

2012-09-30 21:21:24
URL: http://sarasland.com
Linduz

Ja tiden flyger i väg, satt & tänkte på dig/er tidigare i kväll. Tror det var när jag spelade WF med dig. :)
Hade jag bott närmare er så hade jag lätt kommit & avlastat dig. Men du kanske inte skulle släppt in mig i huset. ;-) Främmande tjej från Västmanland.
Konstigt nog känner vi varandra eftersom vi läser vardagen om varandra.

Ni kommer bli fina & de bästa tvåbarnsföräldrarna i Trollhättan. :)
Kramar till er alla.

2012-10-01 00:22:43
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Maria

Ja herregud vad fort det har gått. Snart dags för bebis och jag är så avundsjuk, visst vi har en bebis men hon börjar bli stor och jag vill ha en liten till. Fast ni och vi hr ju skaffat med 10 månader emellan hittills så kanske ska fortsätta trenden :)

2012-10-01 13:12:20
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
sara

:) Vad snabbt det gått :) Lr ja 40 v är väl typ 40 v :D Underbart är det å ha två å gud vad jag glömt hur små dom är, men hur mkt som dom utvecklas första tiden.. :D Massa kram

2012-10-01 14:33:41
URL: http://alwalouisemamma.spotlife.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0