Bushelg...

Ännu en helg är passaread och i dag är det två veckor sen Classe åkte ut på sjön. Detta innebär som Ni vet att (nästan) halva tiden gått. Han blir ju kvar två dagar extra denna gången men va fasen är det i det stora hela. Vi blir ju väl kompenserade... och även om tiden tillsammans är mer värdefull än pengar så kan man ju alltid göra något litet extra som man ju kanske annars inte skulle ha gjort!? :) Inte något ont som inte har något gott med sig som det heter! :)
 
Hur som helst så har vi överlevt även denna helg och nu laddar vi inför nästa för då är vi ju ännu närmre hemkomsten! :)
 
Flickorna sköter sig väl hyffsat får jag säga. Lexie är ju lite (inte så lite heller) busig och jag får vara med med mina hökögon vart jag än går så att inte lillasyster får sig en snyting. ;) Jag har ju skrivit detta förut och Ni undrar säkert som jag.. när ska detta sluta!? Nu är det ju inte så att hon hela tiden vill göra sin syster illa... hon vill ju gärna leka, bära, mata, bädda om Noelle... men förstår ju inte riktigt konsekvensrna av vad som kan hända och när jag då säger till henne att vara försiktig så måste hon testa lite till.
 
 
Dock börjar Noelle verka tycka att storasyster är rätt festlig och det kommer ofta ett stort leende på hennes läppar när Lexie visar sig. Å hon står ut med mycket och jag sitter i bland å småskrattar för mig själv när jag ser dom två!! Den ena helnöjd och den andra som kämpar för att inte "sättas" på! :)  Det växer väl bort med tiden men är rätt påfrestande nu när man är mitt uppe i det....dessutom ensam 24/7.
 
Så nä... här har vi inga mösterbarn inte!! :) Men å andra sidan är väl inte vi några mönsterföräldrar heller... Men vem säger att allt måste vara perfekt hela tiden? :) 

Kommentarer
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Precis! Skit i perfekt och gör det som är rätt för er, så gör jag. Herregud å gå runt och försöka vara perfekt hela tiden då hade jag hunnit ännu mindre!
Känner igen så mycket av Lexies sätt i mina tvååringar... En härlig, men också påfrestande tid!

Keep up the good job! Du gör det super!

Kramar

2013-04-16 20:42:41
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
På Selmas gata-inredning, DIY

Tycker att du är jättestrong som fixar allt själv såpass länge! När sonen föddes var min sambo borta var fjärde vecka och jag blev ensam med huset, två hundar och en bebis. Superkämpigt tyckte jag! Men nu har ni ju snart pappan hemma igen,och det måste vara mysigt att han stannar hemma så länge mellan varven?:) Kram

2013-04-17 00:24:08
URL: http://selmasgata.blogspot.se/
Evelina Sidenbäck

Äh, va fan!!! Vem har mönsterbarn, egentligen??? De är bara jävelunga över allt...Ja förutom min då såklart!! *host*! Nä då... Här är de trotts o testa mamma o pappas tålamod o gränser heeeela tiden. De börjar med lite gos sen kommer den där lille handen o vipps så har han slitit av en näve hår på mig. Unge!! Den där blicken när han gör något han vet att han inte får o vill ha reaktion från oss. En riktigt psykblick o så drar han hårt i sin sondslang BARA FÖR ATT HAN INTE FÅR hahaha... Ofta är de svårt att hålla sig för skratt medan andra gånger så är de inte svårt alls :)

Halvtid alltså. Gött mos! Ja lite extra klirr i kassan är ju inte helt fel :)

Nä några mönsterföräldrar blir vi nog aldrig... MEN däremot är vi dem bästa för just våra barn <3<3 pussen o kramen

2013-04-17 09:36:50
URL: http://evelina84.blogg.se/
Maria Berndtsson

Det är väl precis så alla tvååringar ska göra, testa precis hur mycket man får göra innan man får ett nej. Men kan tänka mig att det kan kännas mycket just då när det är hela tiden. Men snart så kommer Noelle kunna säga ifrån själv eller ge igen och de kommer ha mest glädje av varandra. Keep up the good work och du vet att du är en inspiration till att jag med vill ha fler barn!! Kram på hela familjen

2013-04-20 17:42:39
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0