Just nu är jag rädd för dagisbaciller...

Inte ofta man sitter framför datorn numera och än mindre att man bloggar. Men ni är några stycken som hålle i trots att inläggen lyser med sin frånvaro och jag funderar då och då om jag kanske skulle ta å ta upp bloggandet igen. Dock är det ju det här med tiden... som typ inte finns längre. :) Jag skulle också väldigt gärna göra ny design och kanske till och med byta namn på den men som sagt... först får vi se om jag kommer in i bloggandet mer innan jag börjar ta tag i det.
 
Hur som helst.... 
 
Nu är det inte långt kvar tills vi åker till Malaysia och jag tror nog att Ni förstår att det ska bli såååå skönt. Tiden ensam nu är rätt tuff. En med treårstrotts och en ettåring där det händer massor med grejer. Jag har fullt upp...helt klart. :)
 
 
Egentligen ska ju Lexie gå på dagis 15 timmar i veckan (och ja må va nojig) men jag har valt att ha henne hemma därifrån fram tills vi ska åka då jag ABSOLUT inte vill att vi ska bli sjuka innan vi åker. Lite förkylning går väl an, men det har även gått vattkoppor på avdelningen och det är ju såååå smittsamt och även om ingen har det nu så kan ju nåt utav barnen bära på smittan. Det vore ju helt förödande om det skulle dyka upp precis innan resan och vi måste ställa in!  
 
Att vara hemma med dessa två heltid kräver sömn, tålamod och lite jädra anamma... något jag känner att jag nästan saknar helt just nu. Samtidigt som min svägerska (bla) sa att man kanske skulle ta å dra ner på kraven liksom. Man kanske inte kommer ut alla dagar... man kan inte ha ett kliniskt hem hela tiden... tvätten kan få ligga några dagar och det är okej att servera makaroner flera måltider i rad. Barnen svälter ju i alla fall inte.
 
Å ja... jag ska försöka att inte stressa upp mig i onädan över saker men inte nog med att ha båda barnen hemma så behöver jag förbereda det mesta utav packningen då Classe endast är hemma två dagar innan vi åker! :) Å det är ju en del när man ska åka med två små.
 
Så det här med att jag ska börja blogga igen kanske inte var den bästa iden innan vi åker... Haha... men det är också rätt skönt att få skriva av sig lite.  Så vi får väl se. :)
 
 

Kommentarer
Evelina Sidenbäck

Nä Mia, du ska verkligen sänka kraven. Håller med helt och hållet. Förstår fullständigt att du håller henne hemma. Jag menar denna tiden är ju som gjord för att bli sjuk. Jag vet hur segt det är att bli isolerad, för de blir man från allt o alla som har den minsta tendens till baciller, MEN SÅ VÄRT DE SEN! ;) Speciellt för er då en härlig semester väntar! Galet va coolt! Den är ni så värda och jag gläds med er.

Men samtidigt måste de vara skitjobbigt att gå hemma med två krävande barn. För det är ju så det känns. Att de kräver så mycket uppmärksamhet hela tiden. Att då du som mamma ska vara uppmärksam, alert och påhittig hela tiden?! Ja men de är de ingen som begär. Men samtidigt va tusan ska du göra, det är inte så att du kan stänga dörren, åka iväg och säga att mamma kommer snart. Men de är då man tar till det där andra "slarvet" som du skrev om. Eller inte slarv, snarare nödlösningar, eller lösningar för att överleva för stunden. Du är den bästa supermorsan jag vet :) och de vet du! :) hihi...

puss på dig (blir dock lite sur att du trots allt ser så otroligt fräsch ut!!!) Fan va orättvist :P

2014-01-28 11:03:05
URL: http://evelina84.blogg.se/
Linduz

Ja du vad ska jag skriva efter Evelinas kloka ord. Det där med mammarollen & vad du ska låta bli låter jag vara osagt från mitt håll.
Jag vet att man vill hinna mer än man hinner. Denna vecka är den mest städveckan ever på hela året för min del. I helgen kommer familj & släkt samt vänner på kalas, för jag fyller på måndag. Så efter bloggläsandet ska jag ta de berömda & superbästa skurtvättlapparna som diskuteras i Apans städklubb på F.B & svischa undan skiten. :)

Jag är bra att ge styrkekramar till dig & dina tjejer, & här kommer sådana igen. <3

2014-01-28 16:00:28
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Frusol

Tycker din svägerska låter som en vettig person. Vet inte varför vi som är hemma själva har något syndrom av att "allt måste vara tipptopp hela tiden" har svårt att tro att alla "normala" familjer städar, fixar tvätt, tar hand om disken mm varje dag.
Låter där emot som en bra idé att ha Lexie hemma, även om jag inte fattar att du orkar, fasar vissa dagar just nu för att hämta på dagis för att sen orka att inte få utbrott 745 för dagen fram tills att de somnar. Bra kämpat!
Nu flyger sista tiden fram, det vet du snart ligger ni där på stranden med varsin paraplydrink i handen.

Ta hand om er, stor kram <3

2014-01-28 21:42:37
URL: http://lifebyfrusol.blogspot.com
Maria Berndtsson

Håller med alla ovanstående kommentarer en vet också hur svårt det är att släppa de där kraven man har på sig själv även om man vet att det egentligen bara är just en själv som ställer dem. Ingen annan tycker ju att man behöver kliniskt städat eller att det ska vara si eller så.
De där dagisbacillerna är jag just nu förbaskat trött på. Känns som hela familjen varit ständigt förkylda senaste halvåret så förstår att ni inte vill bli sjuka innan resan. Men njut av semestern nu hela familjen och ta upp bloggandet sen. En ny design och så kan ju göra att det känns roligare! Kram till er

2014-01-31 17:43:58
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Maria Berndtsson

Håller med alla ovanstående kommentarer en vet också hur svårt det är att släppa de där kraven man har på sig själv även om man vet att det egentligen bara är just en själv som ställer dem. Ingen annan tycker ju att man behöver kliniskt städat eller att det ska vara si eller så.
De där dagisbacillerna är jag just nu förbaskat trött på. Känns som hela familjen varit ständigt förkylda senaste halvåret så förstår att ni inte vill bli sjuka innan resan. Men njut av semestern nu hela familjen och ta upp bloggandet sen. En ny design och så kan ju göra att det känns roligare! Kram till er

2014-01-31 17:43:59
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0