God morgon.

Tidig morgon för mig idag då jag i går var så himla trött att jag somnade med barnen strax efter kl 20:00. ;) 
 
Jag visste att det var alldeles för tidigt och att jag förmodligen skulle vakna flera gånger under natten å tro att det var morogn, men jag orkade verkligen inte gå upp och försöka vara vaken lite till. Å ja...visst har jag vaknat några gåner. Lexie har dessutom drömt (tror) jag och varit lite ledsen å när man då sovit ca 6 timmar är man ju nästan pigg. :) Lyckades dock somna om igen varje gång. Men när klockan var 05:20 tänkte jag att jag passar på att gå upp å få lite egentid innan barnen vaknar för i dag lär jag få än mindre tid än i går då ju Lexie är hemma från dagis i dag.
 
 
 
För ett år sen önskade jag att hon gick på dagis varje dag men nu tycker jag faktiskt att det är rätt mysigt att ha henne hemma även om det är tufft med två. Nu är det nästan så att man vill lämna bort Noelle 15 timmar i veckan i stället.
 
Skämt och sido... men vilken duracellkanin hon är alltså! Högt å lågt och ska gärna vara PÅ mig hela tiden. Spelar ingen roll... sitter vi å äter... samma mat.... ja.. nog ska hon till min tallrik å gräva. Sitter vi i soffan allihopa... ja, visst ska hon sitta på mig trots att jag sitter precis bredvid. Jättemysigt... om hon bara kunde sitta still! :)
 
 
 
Ja Ni ser ju själva..det bar lyser bus i denna ungens ögon! :)
 
Å i går var en sån dag när hon var en sån "pain in the..." ghaaaa....
 
Nä... man kanske inte får skriva så om sitt barn, men jag tror att alla småbarnsföräldrar kännt så nån gång. Klängig och gnällig och när vi åkte å handlade på kvällen ska vi inte prata om. Fy fan säger jag bara. Helt sjövild. Många tyckte tydligen att det var väldigt charmigt och roande medan jag kände hur svetten började pärla sig i pannan. Noelle halvhängde i min famn (då hon gjorde sig lika "hal som en orm") och jag fick säga till Lexie att gå mot kassan då vi inte kunde vara kvar där inne. Oftast går det bra när vi handlar men i går så ville Lexie såååå gärna ha en liten egen vagn.. å jag hade bara en "peng" och eftersom vi inte skulle ha så mycket så tänkte jag att det ska nog gå bra. Men tji fick jag som man säger... Phu!! :)
 
Så ja... eftet gårdagens två promenader, en gnällig och klängig unge, ett äventyr i mataffären... var det inte konstigt att jag i går slockna innan 20:30
 
Nu önskar jag Er alla en härlig fredag!
Kram

Kommentarer
Maria Berndtsson

Jag undviker allt jag bara kan att åka och handla med två barn och då har det ändå gått väldigt bra de gånger jag varit tvungen. Men minstingen gör ju inget väsen av sig utan brukar oftast somna i affären och stora mutar man med banan. Så beundrar dig att du ens gör det med två gående barn kan jag säga.

2014-03-07 09:48:15
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
sara

:) sötkaka är hon :) Det är kul å handla med barn oftast ha ha, Alwa-Louise stod vid glassboxen i 15 min å skulle ha glass, men det va inte tid för glass utan mer kvällsmat å tv å sova, hon skrek å låg på golvet jag sa nää gumman kom nu, i morgon är det fredag då kan du få glass... varpå en dam i 75 års åldern står å säger att det är synd om min unge för hon inte får glass... Stackars flicka sa hon, mmm jo säkert skitsynd om henne... <3 puuuuuuuusss å trevlig helg

2014-03-08 07:15:39
Evelina Sidenbäck

Hahaha!! Pain in the AS!!! Jo jag tackar!!! Får väl erkänna att den tanken kommer MÅNGA GÅNGER! :P Förstår att du ibland även önskar dagistid till mini ;) Vi går igenom världskrig varje dag. Men så är vi ju ibland två att ta hand om dem...

Hoppas ni hade härliga dagar hos din familj :) pussen o kramen

2014-03-18 07:21:07
URL: http://evelina84.blogg.se/
linda

Hejsan. Såg på instagram om ni hade skrivit om barnflicka :) är en tjej på 26 år är utbildad barnskötare och finns tillgänglig om de hade vart intresserat? Min mejl är [email protected]

2014-07-03 12:12:12

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0