I slutet av veckan...


"Hamburgsundskanalen"

Då var man frääässs igen då. :) Alltid lika skönt att komma tillbaka till båtplatsen och kunna ta en riktig dusch. Visst kan vi dusca i båten också, men det känns inte riktigt som samma sak + att det blir så bökigt med schampoo och balsam å grejer. Och att ducsha i gästhamnar är också krångligt då jag ju är invalid som Ni vet. :)

I går blev det Grebbestad en sväng efter att vi lämnat Fjellbacka. Det är ju altid kul att åka lite båt, och jag måste säga att jag kört en hel del båt den här sommaren mot vad jag brukar göra. Måste väl dock bli lite bättre på att läsa i sjökortet å inte helt förlita mig på Classe... men övning ger färdighet. :) Så hedan efter kan Ni kalla mig Kapten Lilja. TACK!

Som sagt... vi stack upp till Grebbestad, men hittade ingen tilläggningsplats vid affären, så vi sket i att ens gå i land. Å det gör mig inte ett dugg. För det första så har man varit där så mycket å så känns det ju nästan som att man kommer "hem" till Kga. Det kryllar ju av Kga där. Men visst är det mysigt.. det säger jag inget om. Men det stället jag gillar mest här på kusten är SMÖGEN. Så det är tur att vi har båtplats så nära. :)

I går när vi kom tillbaka hit till båtplatsen, så kom Erik, Mattis, Ola och Patrik hit och hälsade på. Dom hade vart å handlat på systemet å skulle sen gå ut å käka lite. I dag hade vi tänkt att ta en liten båttur om det passar, men det blåser en del å det är lite tråkigt. Men det går ju att åka ut ändå.. solen skiner ju i alla fall. Kanske skulle man försöka få ltie sol på sig?? Men då får jag nog försöka hitta lite lä någnstans tror jag.

Classe är på vårdcentralen nu (igen). Utslagen har lixom inte gett sig. Det är väl förmodligen nässelutslag, men eftersom det inte hjälper med salvan han köpte, så kanske han får något annat istället. Ja.. här har Ni två sjuklingar... ha ha.. en med gips, en med halsfluss och nässelutslag.. Vad kommer här näst tro!!? Ha ha..

Vad som händer i kväll får vi väl se.. kanske går ut å äter på restaurang eller nåt.. det var länge sen. Vi brukar ju annars unna oss det på semestern, men pga av mitt ben, så blir man lite begränsad. Fast vi har det gött här i båten också å kan ju laga vilken mat vi vill här också...så det är inget vi ångrar. Men förresten.. Lillbrollan sa ju att vi kanske skulle ta å äta lite räkor å kräftor idag.. å ja.. det går ju alltid ner. Fast.. jag läste att det inte är så bra att äta skaldjur om man har såna där nässelutslag.. inte heller att dricka alkohol, så vi får väl se hur det blir.

Ja ja.. det var en liten uppdatering i alla fall.
Tjing tjong!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0